Goodyear Tire and Rubber Company to jeden z największych na świecie producentów opon. Amerykański koncern od przeszło stu lat zaopatruje w swoje produkty przemysł samochodowy, lotniczy, wyścigów rajdowych oraz ciężkich maszyn przemysłowych. Obecnie firma posiada 5 marek własnych: Goodyear, Dębica, Dunlop, Fulda oraz Sava. W 1898 Goodyear Tire and Rubber Company zajmował się produkcją elementów gumowych – opon do wózków oraz podkładek pod końskie podkowy. 10 lat później wprowadził swoje pierwsze produkty na rynek lotniczy. W czasie I wojny światowej tworzył wysokiej klasy sterowce i balony na potrzeby wojsk amerykańskich. Kilkanaście lat po II wojnie światowej Goodyear zadebiutował w Formule I, a rok potem wygrał wyścig z bolidem Honda.
Goodyear to światowej klasy producent najlepszej klasy wyrobów z gumy. W tym roku firma ta zaprezentowała nam kolejną “perełkę”. W Genewie odbyła się prezentacja nowej opony klasy UHP: Eagle F1 Asymmetric 3.
Przewaga konkurencyjna
Co wyróżnia ten model na tle innych ze swojej gałęzi? Opona letnia Eagle F1 Asymmetric 3 klasy Ultra High Performance zapewnia przebiegi dłuższe o 31 procent oraz znacznie krótszą drogę hamowania, niezależnie od nawierzchni (mokra/sucha). Testy przeprowadzone przez organizację DEKRA (wrzesień/październik ubiegłego roku) wykazały, że przebiegi nowej opony Goodyear są lepsze, aniżeli przebiegi Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potensa S001 oraz Continental Sport Contact 5. Kolejne badania pokazały, że w przypadku hamowania na mokrej drodze wynik jest lepszy o 9 procent (2,6 metra), a jeśli chodzi o suchą drogą o 4 procent (1,3 metra) w porównaniu ze średnią trzech najnowocześniejszych opon konkurentów Goodyear Tire and Rubber Company – Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001, Continental Sport Contact 5. Badania odnoszące się do drogi hamowania przeprowadzone zostały na zlecenie Goodyear Dunlop przez organizację TUV SUD Product Service GmbH (wrzesień/październik ubiegłego roku). Krótsza droga hamowania pojazdu przekłada się na komfort i bezpieczeństwo jego użytkowania. Nowe opony Goodyear dedykowane są do pojazdów klasy premium – wyposażą między innymi Jaguara XF.
Obecnie Eagle F1 Asymmetric 3 bije prawdziwe rekordy popularności wśród producentów aut klasy premium. Goodyear przyjęło, że lata 2015-2020 będą wyjątkowo przychylne dla segmentu Ultra High Performance – dynamiczny rozwój sprawi, że wzrost zapotrzebowania na opony wzrośnie do 9 milionów sztuk. Głównym rynkiem zbytu będzie segment samochodów klasy średniej, dużych i luksusowych, a także limuzyn.
Cechy szczególne
Eagle F1 Asymmetric wyposażona została w wiele nowoczesnych rozwiązań. Na uwagę zasługuje technologia Active Braking, odpowiedzialna za zwiększenie powierzchni kontaktu opony z drogą. Dzięki temu przyczepność jest znacznie lepsza, co bezpośrednio pozwala skrócić drogę hamowania. Zastosowanie lepkiej żywicy w bieżniku pozwoliło poprawić trakcję. Całą oponę oczywiście odpowiednio wzmocniono, tak by konstrukcja zachowywała się jeszcze stabilniej na zakrętach.
Kilka słów o parametrach. Opona letnia Goodyear Eagle F1 Asymmetric posiada asymetryczny bieżnik – każda z części odpowiedzialna jest za inny rodzaj osiągów. Jak już wspominaliśmy produkt ten należy do klasy premium. Na uwagę zasługuje tutaj nie tylko wysoka jakość wykonania, ale również możliwość osiągnięcia maksymalnych osiągów. Można powiedzieć, że model ten może mieć już każdy z nas. Goodyear Eagle F1 Asymmetric doskonale sprawdzi się w samochodach osobowych, zarówno średniej jak i wyższej klasy (z duża mocą oraz znaczną pojemnością silnika). Przeprowadzone testy wyraźnie wskazują, że opona ta poradzi sobie w każdych warunkach – zarówno na mokrej jak i suchej nawierzchni. Producent dzięki użyciu krzemionki wyraźnie poprawił przyczepność produktu, a jednocześnie zmniejszył opory toczenia. Można powiedzieć, że auta wyposażone w opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric prowadzą się wyśmienicie.