Ogólnokrajowy lockdown spowodowany pandemią wirusa COVID-19 przyniósł nam pozamykane sklepy, hotele i restauracje, nie sprawił jednak, że czas przestał nagle płynąć. Nadal wielu z nas jeździ do pracy, nadal codziennie mamy do załatwienia mnóstwo pilnych spraw i nadal potrzebujemy do tego w pełni sprawnych samochodów. A te w dobie lockdownu psują się tak samo często, jak wcześniej. Tylko z ich naprawą musimy radzić sobie teraz nieco inaczej. I ta właśnie zmiana może najmocniej wpłynąć na przyszłość wszystkich polskich kierowców. W jaki sposób?
Lockdown obnażył słabości stacjonarnych sklepów motoryzacyjnych
Ten trudny dla wszystkich moment, jaki nastał na skutek rozprzestrzeniania się po świecie koronawirusa, okazuje się również czasem ważnych zmian w szeroko rozumianym przemyśle i usługach. Problemy z nim związane nie ominęły również branży motoryzacyjnej, a dokładniej sklepów stacjonarnych oferujących samochodowe (i nie tylko) części zamienne. Wiele z nich zostało na poszczególnych etapach lockdownu zamkniętych, przy czym część nadal nie doczekała się ponownego otwarcia. Do tego doszły utrudnienia w swobodnym przemieszczaniu się czy ograniczenia związane z liczbą osób mogących przebywać jednocześnie w sklepie. Jaki był tego efekt?
Dotychczas przyjęty schemat, w którym kierowca poszukujący danej części do swojego auta ruszał na objazd po kolejnych sklepach, przestał być możliwy. Kiedyś znalezienie właściwej części wiązało się np. ze zwiedzeniem 5 różnych sklepów, ale wówczas można to było zrobić w miarę szybko i bezproblematycznie. Dziś nie jest to już możliwe. Już wcześniej było wiadomo, że motoryzacyjne sklepy stacjonarne dysponują bardzo wąską ofertą, ograniczającą się do części jedynie do tych najpopularniejszych samochodów. Teraz jednak to ograniczenie stało się prawdziwym problemem. Nie mając możliwości prowadzenia szeroko zakrojonych poszukiwań, kierowcy zostali nagle bez dostępu do części zamiennych i akcesoriów samochodowych. Zostali, a raczej zostaliby. Na szczęście jest jeszcze internet, który w dobie koronakryzysu pokazał swoją prawdziwą siłę.
Kupowanie części samochodowych w internecie stało się już normą
Odcięcie tysięcy polskich kierowców od dostępu do motoryzacyjnych sklepów stacjonarnych sprawiło, że całą odpowiedzialność za dostarczanie im części zamiennych musiały przejąć sklepy internetowe. Ten czas próby bardzo szybko pokazał, kto zasługuje na miano renomowanego dostawcy, a kto nie radzi sobie ze zwiększoną ilością zamówień. Ponieważ Polacy jeszcze przed pandemią lubili kupować w internecie, zrobienie kolejnego kroku w tym kierunku przyszło im zaskakująco łatwo. Jeśli chodzi o branżę motoryzacyjną nie było to jednak wcale tak oczywiste. Dlaczego?
Na kupujących części samochodowe czyhają zagrożenia związane z:
- podróbkami – a tych jest na rynku zatrzęsienie,
- słabą jakością produktów,
- niewłaściwym dopasowaniem części do modelu auta,
- cena nieadekwatną do jakości.
Do tego dochodzi fakt, iż wiele części samochodowe ma realny wpływ na bezpieczeństwo ich użytkowników, przez co ich wybór zawsze obarczony jest konkretną odpowiedzialnością. Stąd też brały się obawy przed wybieraniem dostawców internetowych, pozornie mniej sprawdzonych i bardziej niepewnych, niż sklepy stacjonarne. Problem ten jednak zniknął dzięki tym dostawcom internetowym, którzy – jak iParts.pl – przez lata swojej obecności na rynku wyrobili sobie silną i pewną markę, dającą gwarancję bezpieczeństwa, solidności i zwykłej uczciwości.
W ciągu ostatnich miesięcy polscy kierowcy bardzo płynnie przeszli na korzystanie z ofert motoryzacyjnych sklepów internetowych, doceniając je za zupełnie nową jakość usług i produktów. Dla przykładu, ogromnymi atutami iPartst.pl, przyciągającymi każdego dnia tysiące użytkowników na stronę sklepu, są:
- ponad 2 miliony części posiadających co najmniej 2-letnią gwarancję,
- dostawa w 24h (darmowa przy większych zamówieniach),
- 14 dni na zwrot lub wymianę zamówionego towaru,
- szeroka oferta obejmująca części samochodowe, oleje i płyny eksploatacyjne, akcesoria, opony, żarówki czy narzędzia.
Jednak sama oferta to nie wszystko. Klienci iParts.pl mają do dyspozycji coś więcej, niż tylko dostęp do dobrej jakości części samochodowych. Na co jeszcze mogą liczyć?
iParts.pl to więcej niż sklep z samochodowymi częściami zamiennymi
Internetowy sklep z częściami zamiennymi iParts.pl stał się, de facto, pierwszym polskim hubem motoryzacyjnym, którego możliwości wykroczyły daleko poza oferowanie swoim użytkownikom tego, co zwykły proponować klasyczne sklepy. Oprócz części, odwiedzający stronę iParts.pl zyskują dostęp do:
- pomocy ekspertów z branży motoryzacyjnej – bardzo ważnej podczas doboru części lub dowolnego innego artykułu,
- setek poradników,
- wyszukiwarek części zamiennych – umożliwiających dobieranie części według marki auta, producenta lub po numerze VIN,
- listy warsztatów, w których mogą znaleźć pomoc w konkretnej sprawie.
Taka kompleksowa obsługa to nowy standard, o którym sklepy stacjonarne mogą jedynie pomarzyć. Nic więc dziwnego, że bez względu na to, jak wyglądać będą kolejne miesiące i kiedy skończy się trwający ciągle lockdown, rzeczywistość w branży motoryzacyjnej nigdy już nie będzie taka sama.