Praca elektryka samochodowego nie jest prosta. Wymaga wykorzystania wielu specjalistycznych narzędzi. Wśród nich znajduje się między innymi lutownica. Jaki model będzie najbardziej przydatny w warsztacie? Przyjrzymy się temu zagadnieniu nieco bliżej.
Neo Tools 19-600
Lutownica transformatorowa znanego na rynku producenta na pewno sprawdzi się w trakcie wykonywania różnych zleceń. Odznaczająca się mocą 60 watów przyda się do wszystkich prac precyzyjnych. Umożliwia to szybko nagrzewający się, wąski grot. Temperatura, jaką osiąga, pozwala na to, aby z powodzeniem można było łączyć ze sobą elementy o średnim przekroju.
Znakomicie nada się zatem do reperowania elektrycznych instalacji samochodowych. Konstruktorzy zadbali także o wygodę pracy użytkownika. Przyrząd zaopatrzyli w żarówkę oświetlającą miejsce lutowania, co jest szczególnie ważne w przypadku pracy z trudnodostępnymi elementami.
ZD-507A
Przyrząd ten odznacza się mocą 100 watów. Wielu użytkowników korzystających z niego na co dzień chwali jego solidną konstrukcję i użyteczność. Jest znakomicie dostosowany do pracy w warsztacie elektryki samochodowej. Z powodzeniem radzi sobie z łączeniem różnorodnych elementów w najważniejszych obwodach układu elektrycznego.
Jest też niezastąpiony w trakcie skomplikowanych prac. Odznacza się prostotą obsługi, która przejawia się w głównej mierze intuicyjną wymianą zużytego grota. Odpowiada za to odpowiednio zaprojektowane mocowanie, które chwalone jest przez szeroką grupę użytkowników. Dobrą wiadomością jest również to, że urządzenie uzyskuje pełną gotowość do pracy po zaledwie 6 sekundach, kiedy osiąga maksymalną temperaturę aż 460 stopni Celsjusza.
Stacja lutownicza ZD-99 48W
Lutownica kolbowa wchodząca w skład tego bardzo praktycznego zestawu cieszy się znakomitą opinią profesjonalistów. Została zabudowana w odpornej na uszkodzenia obudowie. Ta stacja dokująca charakteryzuje się z kolei wbudowanym oprzyrządowaniem do regulacji temperatury grota. To bardzo pomocne w trakcie wymagających, czasochłonnych prac.
Można bowiem w każdym momencie odłożyć rozgrzane urządzenie w specjalnie przygotowane do tego miejsce. Uchwyt jest bardzo poręczny i zaprojektowany z myślą o bezpieczeństwie użytkownika. Wykonano go z odpornego na ciepło metalu, co daje nam pewność, że wytrzyma nawet najwyższą temperaturę.
Do naszej dyspozycji oddano też podkładkę z gąbką do czyszczenia grotów. Warto przy tym wspomnieć, że ta końcówka służąca do spajania metalowych elementów może rozgrzać się do temperatur z przedziału od 150 do 450 stopni Celsjusza. Gotowość do pracy sygnalizowana jest za pomocą diody.
Portasol ProPiezo
Lutownica gazowa tego typu ma wiele zalet. Pierwszą i najważniejszą z nich jest wysoka temperatura osiągana przez punkt lutowniczy. Osiąga ona poziom nawet 580 stopni Celsjusza. Przyda się zawsze wtedy, gdy do lutowania użyty zostaje materiał o zdecydowanie wyższej niż standardowa temperaturze topnienia. Interesujące jest to, że opisywany przyrząd działa dzięki gazowi stosowanemu do zasilania zwyczajnych, dostępnych na rynku zapalniczek i zapalarek.
Wiąże się to zatem z niedużymi kosztami. Warto przy tym zaznaczyć, że praca może trwać nawet 90 minut. To szczególnie przydatne w sytuacjach awaryjnych, gdy nie mamy bezpośredniego dostępu do sieci elektrycznej. Wówczas użycie tego kieszonkowego sprzętu jest niezwykle wygodne. W wykonywaniu prac pomaga dołączony do zestawu grot o rozmiarze 2,4 milimetra.
WEP 993D
To jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie stacji lutowniczych na rynku. Ma bardzo szeroką skalę różnorodnych zastosowań. Sprzedawana jest ponadto w rozbudowanym zestawie wraz z dwoma metalowymi końcówkami, kompletem dysz, ssakiem ciśnieniowym i całą gamą przydatnych akcesoriów.
Dzięki nim można zastosować aż 10 profili pracy urządzenia. One wraz z końcówkami osiągającymi temperaturę rzędu 500 stopni Celsjusza sprawiają, że możliwe staje się wykonanie nawet najbardziej skomplikowanych zadań. Nad parametrami pracy urządzenia czuwa z kolei mikroprocesor, z pomocą którego można wykonać nawet najbardziej skomplikowane i precyzyjne połączenia.
Wielość lutownic dostosowanych do potrzeb elektryka samochodowego jest ogromna. Dzięki tym wszystkim urządzeniom może on wykonywać różnorakie prace związane z zasilaniem w samochodzie. Z powodzeniem upora się także z precyzyjnymi łączeniami w zakresie układów scalonych znajdujących się w bardzo zaawansowanych technologicznie modelach aut.