Korzystając na co dzień z samochodu dostawczego, warto o nich pamiętać. Mowa o oponach wzmacnianych. Odznaczają się one znacznie większą odpornością na wysokie ciśnienie. Mają również o wiele większą nośność. Cechy te są wprost wymagane w pojazdach, które są często używane do przewożenia ciężkich ładunków. Jakie modele tego typu ogumienia są dziś dostępne na rynku?
Dunlop SP Winter Sport 4D XL
Brytyjski koncern oponiarski istnieje na rynku od 1888 roku. W tym czasie wyprodukował nie tylko znakomite opony do samochodów osobowych. Tworzy też produkty do tych, które stworzono, by transportowały wielkogabarytowe ładunki. Opisywany tu model jest tego świetnym przykładem. Przeznaczony do używania w trakcie zimy, odznacza się indeksem nośności o wartości 107.
Pozwala zatem na to, by do opony wtłoczyć tyle sprężonego powietrza, ile potrzeba do udźwignięcia ciężaru rzędu 975 kilogramów na jedno koło. Można być zatem spokojnym o przewóz nawet najbardziej wymagających, bardzo ciężkich przedmiotów.
Dodatkowo rzeźba bieżnika i wzmocnienia ściany bocznej zapewniają duży komfort podróży bez obaw o wytrzymałość gumowej mieszanki. Wspomniane cechy gwarantują przy tym optymalną przyczepność na mokrej nawierzchni i dużą efektywność paliwową.
Michelin CrossClimate
Opony wielosezonowe uznanego producenta mają wiele zalet. Przede wszystkim dają pewność optymalnej drogi hamowania w każdych warunkach. Ponadto cechuje je znakomita przyczepność w trakcie poruszania się po mokrej nawierzchni.
Na uwagę zasługuje także znacząco zwiększona trwałość materiału, z któreego są wykonane i specjalnie zaprojektowana rzeźba bieżnika. Są one ponadto niezwykle elastyczne i plastyczne niezależnie od temperatury podłoża. Ogromne znaczenie mają także sfazowane krawędzie klocków zapewniające bezpieczeństwo na drodze.
Znakomite recenzje użytkowników zbiera także sztywny bieżnik podnoszący znacznie żywotność opony. On, w połączeniu z lamelami 3D daje pewność wysokiej trwałości i skuteczności hamowania nawet na śliskiej drodze. Z tych wszystkich zalet można korzystać nawet wówczas, gdy pojazd musi udźwignąć na jednym kole ciężar nawet 775 kilogramów.
Atlas Sportgreen XL
Te opony letnie znakomicie sprawdzają się w każdym, mniejszym samochodzie dostawczym. Indeks nośności oznaczony liczbą 97 niesie ze sobą informację o tym, że konstrukcja opony pozwala na udźwignięcie ciężaru nawet 1460 kilogramów na jedną oś.
Z takiego wyniku zadowoleni są wszyscy pracujący w logistyce i spedycji. Z parametrów tych korzystają także kurierzy i wszyscy inni użytkownicy, którzy na co dzień przewożą ciężkie ładunki. Konstrukcja opony pozwala bowiem na wiele więcej niż jej typowego, mniej wytrzymałego odpowiednika.
Kleber Citilander XL
W przypadku tego wyrobu wulkanizacyjnego na szczególną uwagę zasługuje przede wszystkim jego wzmocniony karkas. Przydatne są także rowki wzdłużne sprawnie odprowadzające wodę. O bezpieczeństwo na drodze dbają także wysokie klocki bieżnika i rowki poprzeczne. Zaprojektowane są tak, by zapewnić niezmiennie dobrą przyczepność na zróżnicowanej nawierzchni.
Można być zatem pewnym za bezpieczne prowadzenie na asfalcie, żwirze czy błocie. To wszystko w połączeniu z asymetryczną rzeźbą powierzchni mającej kontakt z asfaltem daje znakomity efekt finalny. Otrzymujemy bowiem odpowiednio sztywną powierzchnię gumowej powłoki, która utrzymuje najlepszy kontakt z podłożem i zużywa się równomiernie. Pozwala też bezpiecznie dowieźć materiały wymagające nośności rzędu 975 kilogramów na jedno koło.
Toyo DRB W
Opony te cechuje najwyższa wydajność w segmencie, do którego należą. Pozwalają zatem na możliwie dynamiczną jazdę przy zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa. O komfort jazdy na suchej nawierzchni dba specjalnie zaprojektowane żebro środkowe. Nie bez znaczenia jest także wielostożkowe czoło opony, które odpowiada za właściwą przyczepność w czasie, gdy asfalt jest mokry.
O możliwie najmniejszy hałas troszczy się z kolei technologia SilentWall, która wraz z dużymi blokami i wąskimi nacięciami na barku dba o niski poziom hałasu generowany podczas kontaktu gumowej mieszanki z nawierzchnią szosy. To wszystko w połączeniu z nośnością rzędu 710 kilogramów na jedno koło daje nam pewność, że opisywany produkt jest optymalnym rozwiązaniem dla właścicieli niewielkich samochodów dostawczych.
Ilość opon klasy XL (extra load) jest zachwycająca. Przedstawione przez nas modele są tymi, które dostarczane są przez wiodących producentów. Zapewne warto wziąć je pod uwagę przeszukując sklepy internetowe w poszukiwaniu ogumienia idealnego do auta dostawczego.