Niedawno pisaliśmy o najtańszych oponach samochodowych na rynku na okres zimowy. Tym razem przyszedł czas na te najdroższe. Istnieje wielu producentów oferujących nam ogumienie najwyższej klasy, które przyda się w przypadku pojazdów terenowych, wyczynowych. Z pomocą takich opon można czuć się o wiele bezpieczniej w autach klasy średniej i wysokiej. Postanowiliśmy wybrać kilka najciekawszych modeli, które pokażą, ile może kosztować przykładowe ogumienie z najwyższej półki cenowej. Warto jednak wiedzieć, że cena ogumienia dotyczy najdroższej wersji. Często do mniejszych aut wybrany model zakupimy za kilka razy mniej.
Petlas Snow Master W601
Petlas Snow Master W601 to najdroższa opona w naszym zestawieniu. W wybranych sklepach internetowych możemy ją zakupić w cenie ponad 8 tysięcy złotych! Jest to ogumienie, które zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa podczas hamowania i najlepszą przyczepność na ośnieżonych nawierzchniach. Wszystko to dzięki szerokim kanałom bocznym i klockom wielolamelowym, które zostały ułożone optymalnie w kierunku toczenia. Model ten gwarantuje przy tym minimalny poziom hałasu w trakcie ruchu opony na drodze. Producent dzięki komputerowo zoptymalizowanemu układowi klocków bieżnika zapewnił nam jak najlepsze ułożenie poszczególnych elementów opony.
Dzięki lamelom w kształcie litery Z, zagwarantowana zostanie nam wysoka przyczepność na ośnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. Jednocześnie nastąpi szybkie i skuteczne odprowadzanie wody dzięki szerokim kanałom obwodowym. Wykorzystana została tu mieszanka krzemionkowa bieżnika Full Silica, która zachowuje elastyczność nawet w bardzo niskich temperaturach. Z jej pomocą możemy liczyć także na doskonałe hamowanie i prowadzenie na śniegu i lodzie. O trwałość dba również bezszwowa, spiralna osłona nylonowa 0° i szerokie opasanie stalowe. Wpływa na płynniejszą jazdę, trwałość i mniejsze zużycie bieżnika. Konstrukcja także wzmacnia połączenie opony z felgą, co w ostateczności zwiększa precyzję prowadzenia.
Imperial Eco North LT
W nieco niższej cenie 5-6 tysięcy złotych dostępne są opony Imperial Eco North LT. Jest to ogumienie przeznaczone do samochodów z napędem na cztery koła. Są one w stanie zagwarantować nam całkowite bezpieczeństwo podczas sezonu zimowego. Sprawdzą się idealnie zarówno w miejskich jak i trudnych, terenowych warunkach. Producent zastosował w nich symetryczny wzór bieżnika, który znacząco poprawia przyczepność na nawierzchni ośnieżonej i mokrej, jak i również ma wpływ na sprawność i zwrotność samochodu.
Dzięki specjalnej konstrukcji opony i mieszance jazda terenowa, zwłaszcza off-road, jest bardzo komfortowa. Zastosowane tu nowoczesne rozwiązanie jest odpowiednio elastyczne i wytrzymałe na działanie ujemnych temperatur, jak i również odporne na uszkodzenia mechaniczne.
Pirelli SottoZero 3
W cenie 3-4 tysięcy złotych dostępna jest opona włoskiej marki Pirelli. Jest to ogumienie zimowe przeznaczone przede wszystkim do pojazdów typu premium. Winter SottoZero 3 wykorzystuje nową mieszankę gumową, przez co możemy liczyć na jak najlepsze osiągi w szerokim zakresie temperatur. To idealne rozwiązanie na dobrą przyczepność przez całą zimę. W tym wypadku bieżnik kierunkowy zawiera żebro centralne z klockami ułożonymi w podwójne strzałki. Taki model został stworzony w celu zapewnienia maksymalnej trakcji na śniegu. Wrażenie robią również lamele 3D o większym zagęszczeniu, które gwarantują lepszą zwrotność pojazdu na suchej drodze, skuteczność oraz przyczepność na śniegu.
Pirelli zwiększyło powierzchnię kontaktu opony z podłożem dla optymalnej przyczepności w warunkach zimowych. Dzięki dwóm rowkom wzdłużnym możemy liczyć na lepsze odprowadzanie wody. Owe rowki zwiększają precyzję toru jazdy podczas deszczowej pogody. Jednocześnie zaokrąglono bark opony, aby ta w czasie deszczowej pogody mogła lepiej odprowadzać wodę. Warto również dodać, iż zoptymalizowano bieżnik pod kątem zwiększenia trwałości opony.
Michelin Pilot Alpin PA4
W cenie powyżej 2 tysięcy złotych znajdziemy ogumienie Michelin Pilot Alpin PA4. Są to opony przeznaczone do aut klasy premium, pojazdów sportowych. O ich niezawodności niech świadczy choćby fakt, że wykorzystywane są na co dzień w rajdach samochodowych WRC. Korzystał z nich swego czasu Sebastien Loeb, najbardziej utytułowany kierowca w historii WRC. Michelin postawił w ich wypadku na agresywną rzeźbę bieżnika. W porównaniu do poprzednich generacji zyskał on więcej krawędzi i lameli. Dzięki temu możliwa jest lepsza trakcja i efektywne hamowanie na śniegu i lodzie.
O warunki jezdne dba także innowacyjny system StabiliGrip. W jego przypadku głębokie, ułożone pod różnymi kątem trójwymiarowe lamele oferują nam więcej krawędzi dla większej trakcji, szybkie i skuteczne przełamywanie warstwy wody, a następnie odprowadzanie jej spod opony czy też większą stabilność klocków bieżnika. Zastosowana nowa mieszanka Helio 3G to kolejna edycja uznanej w branży mieszanki gumowej Helio Compound. Domieszka krzemionki i oleju słonecznikowego ma wpływ na większą przyczepność i twardość w niskiej temperaturze.
Pirelli Scorpion Ice & Snow
Pirelli Scorpion Ice & Snow to kolejna opona klasy premium włoskiego producenta. W tym wypadku jej cena to około 2,5 tysiąca złotych. Mamy tutaj do czynienia z asymetrycznym ogumieniem zaprojektowanym specjalnie z myślą o szybszych, wytwornych modelach SUV. Dzięki tym oponom możemy liczyć na wyjątkowe osiągi w trakcie jazdy w warunkach zimowych. Asymetryczne opony, zaprojektowane specjalnie z myślą o szybkich, elitarnych modelach SUV, unikatowe osiągi w trakcie jazdy w warunkach zimowych. Gwarantują one całkowitą kontrolę nad pojazdem, zwłaszcza w nieprzystępnych warunkach drogowych.
Zastosowany został w ich przypadku bieżnik z asymetrycznym wzorem i zygzakowatymi rowkami. O przyczepność dbają również pochylone pod kątem bloki i usztywnione barki bieżnika. Możemy liczyć dzięki temu ogumieniu na niski poziom hałasu, lepszą kontrolę w sytuacji aquaplaningu, optymalną stabilność kierunkową na śniegu, o wiele szybszy czas reakcji. Egzemplarz ten uzyskał homologację takich marek jak Audi, Mercedes, Porsche czy Volkswagen.
Nokian Hakkapeliitta LT2
Nokian Hakkapeliitta LT2 to model dostępny w cenie około 2 tysięcy złotych. Ponieważ mamy do czynienia z produktem skandynawskiej marki, możemy mieć pewność, że będzie to idealne ogumienie przystosowane do warunków zimowych. Ogumienie to przeznaczone jest do samochodów typu SUV oraz dla tych kierowców, którzy na co dzień poruszają się w górzystym terenie w ciężkich warunkach pogodowych. Producent zdecydował się tym wypadku na kierunkowy wzór bieżnika.
Bieżnik Hakkapellitta LT2 został przystosowany do poruszania się w najtrudniejszych zimowych warunkach. W niektórych rozmiarach znajdziemy nawet egzemplarze w wersji kolcowanej, które przeznaczone są do typowo śnieżnych i górskich warunków. Produkt ten stworzony został z miękkiej mieszanki gumowej. Zaopatrzony został w wiele lamel oraz nacięć, radzących sobie z niełatwymi warunkami pogodowymi. Możemy liczyć na bardzo dobrą przyczepność na śniegu oraz lodzie. Wiele rowków odprowadzających ryzykuje występowanie zjawiska aquaplaningu. Zastosowana została tu specjalna kompozycja ściany bocznej tłumiąca drgania.
Continental WinterContact TS 860
W cenie około 2 tysięcy złotych oferowana jest nam najnowsza zimowa opona Continental do samochodów kompaktowych i średniej wielkości. W porównaniu do poprzedniej generacji zapewnia ona nam wyższy poziom bezpieczeństwa, znaczną poprawę prowadzenia oraz hamowania na różnego typu drogach. Dzięki udoskonalonej mieszance gumowej oraz nowej strukturze i technologii bieżnika, otrzymamy zwiększone osiągi na mokrych jezdniach oraz krótszą drogę hamowania na oblodzonych jezdniach. Ogumienie gwarantuje przy tym również lepszą przyczepność na śniegu i stabilność prowadzenia w warunkach zimowych.
Ta opona zimowa klasy premium została specjalnie stworzona z myślą o drogach Europy Środkowej i Zachodniej. W wyniku tego przystosowana została zarówno do śnieżnych warunków, jak i oblodzonej, mokrej, pokrytej błotem pośniegowym drogi. W tym modelu wprowadzona została udoskonalona mieszanka gumowa Cool Chili™, która ma za zadanie zapewniać nam optymalne bezpieczeństwo. Mieszanka odznacza się dużą zawartością siliki o maksymalnej przyczepności, a przy tym posiada specjalne żywice, które zapewniają odpowiednią elastyczność w niskich temperaturach. Innowacją było także wprowadzenie łańcucha elastycznych polimerów.
Na oblodzonych i oszronionych drogach pomocny w hamowaniu i trakcji jest wielokanałowy wzór lameli Liquid Layer Drainage. Dzięki niemu film wodny jest szybciej usuwany spod opony, co znacząco skraca drogę hamowania. Z kolei technologia SnowCurve+ z trójwymiarowymi rowkami bieżnika gwarantuje lepsze wczepianie się w śnieg, co ma wpływ na trakcję i przyczepność na zaśnieżonych zakrętach.
Bridgestone Blizzak DM-V2
Poniżej 2 tysięcy złotych zakupimy dla siebie Bridgestone Blizzak DM-V2. Jest to profesjonalne ogumienie gwarantujące szybką jazdę po lodzie i śniegu. Specjalnie zaprojektowana mieszanka multicell oraz system kanałów i rowków szybko usuwa wodę z powierzchni lodu, poprawiając trakcję. Proponowana jest nam tu zoptymalizowana styczność opony z drogą, przez co możemy liczyć na sprawne wykonywanie manewrów w okresie zimy. Równo rozłożony nacisk na ogumienie sprzyja gładkiemu prowadzeniu i stabilności jazdy.
Dunlop SP Winter Sport 3D
W cenie do 2 tysięcy złotych zakupimy również Dunlop SP Winter Sport 3D. Jest to produkt, który zapewni nam znakomite prowadzenie na suchej nawierzchni. Oferowana jest przez to ogumienie niezwykle dobra przyczepność na mokrych i suchych drogach, niepodatność na aquaplaning. To szalenie często polecana wyczynowa opona na nieprzewidywalną zimową pogodę. Zagwarantuje nam dobre prowadzenie w każdych warunkach pogodowych. Dzięki trzem przeróżnym rodzajom lameli spełnia swe zadanie zarówno na suchej, mokrej, jak i oblodzonej, śnieżnej nawierzchni.
Zastosowano w niej Dunlop Touch Technology, w wyniku której mamy lepsze wyczucie drogi, kontrolę prowadzenia. Specjalna mieszanka krzemionkowa gwarantuje sprężystość w niskich temperaturach, zapewniając przez to świetną przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni.