Menu
Zamknij

Amortyzator Hyundai H100 P 1993-> Tyl Le=Pr Szt Nipparts

Amortyzatory

Opis

parametry
  • typ amortyzatorów: Ciśnienie oleju
  • Sposób mocowania amortyzatora: górne oko, dolne oko
OpisAmortyzatory samochody osobowe

Amortyzator to kluczowy komponent konstrukcji zawieszenia w praktycznie każdym samochodzie. Ma za zadanie tłumić drgania, stabilizować tor jazdy i utrzymywać sprężyny we właściwej pozycji. To dzięki niemu koło zachowuje stały kontakt z nawierzchnią. Przez stosowne tłumienie wbicia i wybicia, amortyzator rozkłada ciężar masy resorowanej na koła naszego samochodu. Amortyzatory i sprężyny resorują nadwozie pojazdu w każdych warunkach żeby uzyskać możliwie jak najkorzystniejszą przyczepność do nawierzchni z jednoczesnym zachowaniem komfortu podróży. By temu sprostać, inżynierowie niemało lat temu opracowali dwa typy amortyzatorów: miękkie i twarde (sportowe). Miękkie, przenoszą mniej drgań z masy nieresorowanej na resorowaną i zapewniają lepszy komfort podróży, co niestety, przekłada się na gorsze prowadzenie pojazdu w zakręcie. W związku z tym, by poprawić przyczepność kół, w niektórych samochodach np. Sportowych, stosuje się amortyzatory twarde, które gwarantują mniejsze przechyły karoserii, lecz przy niestety zmniejszonej amortyzacji nierówności. Amortyzator olejowy: To pierwszy typ opisywanego elementu, czyli wariant cylindra wypełnionego szczelnie olejem hydraulicznym. W jego wnętrzu umieszcza się tłok, który dzieli przestrzeń na dwie osobne komory, a także zawory dzięki którym olej ma możliwość przepływania między nimi, i to one decydują o szybkości pracy tłoka. Trafnie przypasowany zawór gwarantuje zróżnicowanie siły tłumienia w czasie ściskania i rozciągania. Niewątpliwą zaletą amortyzatorów olejowych jest ich stosunkowo prosta regeneracja i miękka charakterystyka pracy. Do wad należy zaliczyć sporą masę i dość wolną reakcję w czasie przejazdu po nierównościach. Amortyzator olejowo – gazowy: Budową przypomina amortyzator olejowy, jednak posiada w sobie gaz, a skrupulatniej azot oraz olej hydrauliczny. W takiej konfiguracji olej ściskany jest dopiero w momencie obszernego wychyłu karoserii. Kiedy pokonujemy nierówności pracuje sam gaz, a to udoskonaloną trakcję. Amortyzator olejowo – gazowy ma niższą masę i proponuje możliwość działania postępowego. Niestety jego regeneracja nie jest możliwa. Warto wiedzieć, że amortyzatory mają także spory wpływ na poprawność działania elektronicznych systemów wspomagających jazdę, takich jak np. ABS czy ESP. W chwili kiedy amortyzator jest uszkodzony i koło niewłaściwie odrywa się od jezdni, to może spowodować przesył błędnych sygnałów wejściowych do sterownika. Czego rezultatem w awaryjnej sytuacji będzie dłuższa droga hamowania i nie otrzymanie trafnej pomocy w chwili poślizgu. Amortyzator to element, który ulega naturalnemu zużyciu. Ma bezpośredni wpływ na komfort i bezpieczeństwo podróży, i o tym nie wolno zapominać. Nie należy ignorować pierwszych sygnałów świadczących o jego wypracowaniu, ponieważ skutki zaniedbania mogą być tragiczne. Części zamiennych nie brakuje, warto wybrać sprawdzony artykuł, choćby jeśli będzie nieco droższy. W naszej ofercie posiadamy szeroką gamę amortyzatorów obu typów, w różnych przedziałach cenowych. Wynajdziecie u nas Państwo takich producentów jak: KYB, Monroe, Starline, Sachs czy Optimal.

O marce NIPPARTS

Nippparts - wiodący dostawca części do samochodów azjatyckich. Jednym z kluczowych czynników popularności Nipparts obecnego na rynku od 30 lat są wysokiej jakości części porównywalnej do OE w dostępnej cenie.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.