- Strona zabudowy: Oś przednia
- System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
- wariant amortyzatorów: Ciśnienie gazu
- Sposób mocowania amortyzatora: górny trzon
Amortyzator to kluczowy komponent konstrukcji zawieszenia w praktycznie każdym samochodzie. Ma za zadanie tłumić drgania, stabilizować tor jazdy i utrzymywać sprężyny we właściwej pozycji. To dzięki niemu koło zachowuje stały kontakt z nawierzchnią. Poprzez odpowiednie tłumienie wbicia i wybicia, amortyzator rozkłada ciężar masy resorowanej na koła naszego samochodu. Amortyzatory i sprężyny resorują nadwozie pojazdu w każdych warunkach aby uzyskać realnie jak najlepszą przyczepność do nawierzchni z jednoczesnym zachowaniem komfortu podróży. Aby temu sprostać, inżynierowie dużo lat temu opracowali dwa typy amortyzatorów: miękkie i twarde (sportowe). Miękkie, przenoszą mniej drgań z masy nieresorowanej na resorowaną i zapewniają ulepszony komfort podróży, co niestety, przekłada się na gorsze prowadzenie pojazdu w zakręcie. W związku z tym, żeby poprawić przyczepność kół, w niektórych samochodach np. Sportowych, stosuje się amortyzatory twarde, które gwarantują mniejsze przechyły karoserii, lecz przy niestety zmniejszonej amortyzacji nierówności. Amortyzator olejowy: To pierwszy typ opisywanego elementu, czyli rodzaj cylindra wypełnionego szczelnie olejem hydraulicznym. W jego wnętrzu umieszcza się tłok, który dzieli przestrzeń na dwie osobne komory oraz zawory dzięki którym olej ma możliwość przepływania między nimi, i to one decydują o prędkości pracy tłoka. Adekwatnie dostosowany zawór gwarantuje zróżnicowanie siły tłumienia w czasie ściskania i rozciągania. Niewątpliwą zaletą amortyzatorów olejowych jest ich stosunkowo prosta regeneracja i miękka charakterystyka pracy. Do wad należy zaliczyć sporą masę i dość wolną reakcję w czasie przejazdu po nierównościach. Amortyzator olejowo – gazowy: Budową przypomina amortyzator olejowy, jednak mieści w sobie gaz, a precyzyjniej azot, a także olej hydrauliczny. W takiej konfiguracji olej ściskany jest dopiero w momencie sporego wychyłu karoserii. Kiedy pokonujemy nierówności pracuje sam gaz, a to udoskonaloną trakcję. Amortyzator olejowo – gazowy ma niższą masę i oferuje możliwość działania nowoczesnego. Niestety jego regeneracja nie jest możliwa. Warto wiedzieć, że amortyzatory mają także wielki wpływ na poprawność działania elektronicznych systemów wspomagających jazdę, takich jak np. ABS czy ESP. W chwili kiedy amortyzator jest uszkodzony i koło niewłaściwie odrywa się od jezdni, to może spowodować przesył błędnych sygnałów wejściowych do sterownika. Czego wynikiem w awaryjnej sytuacji będzie dłuższa droga hamowania i nie otrzymanie stosownej pomocy w chwili poślizgu. Amortyzator to element, który ulega naturalnemu zużyciu. Ma bezpośredni wpływ na komfort, a także bezpieczeństwo podróży, i o tym nie wolno zapominać. Nie należy ignorować pierwszych sygnałów świadczących o jego wypracowaniu, ponieważ skutki zaniedbania mogą być tragiczne. Części zamiennych nie brakuje, warto wybrać sprawdzony towar, choćby jeśli będzie nieco droższy. W naszej ofercie posiadamy szeroką gamę amortyzatorów obu typów, w rozmaitych przedziałach cenowych. Wyszukacie u nas Państwo takich producentów jak: KYB, Monroe, Starline, Sachs czy Optimal.
O marce Kayaba amortyzatoryKYB jest największym w Japonii producentem hydrauliki siłowej oraz jednym z wiodących na świecie dostawców amortyzatorów dla przemysłu motoryzacyjnego na pierwszy montaż (OE). Każdego tygodnia na całym świecie powstaje ponad milion amortyzatorów KYB. KYB ma największą na świecie fabrykę produkującą amortyzatory zlokalizowaną w Gifu (Japonia). Na terenie Europy znajdują się 3 fabryki KYB produkujące amortyzatory na oryginalne wyposażenie oraz na rynek części zamiennych oraz postępowa fabryka sprężyn zawieszenia. Ponad 4, 5 miliony referencji dostępnych na magazynie KYB jest dystrybuowane przez 10 oddziałów w Europie, zapewniając najwyższą światową jakość artykułu i obsługi klienta oraz wsparcie techniczne. Od prawie stu lat, KYB prowadzi prace badawczo – rozwojowe i wdraża nowoczesne technologie hydrauliczne w przemyśle lotniczym, kolejowym, okrętowym i motoryzacyjnym. KYB jest wiodącym japońskim producentem hydrauliki siłowej. Całkowity przychód koncernu KYB Corporation, zatrudniającego ponad 15, 000 pracowników przekracza 3, 8 miliarda USD (dolarów amerykańskich), z czego 60% pochodzi ze sprzedaży amortyzatorów do samochodów. Roczna zdolność produkcyjna 15 fabryk KYB zlokalizowanych w Azji, Europie i Ameryce Północnej i Południowej przekracza 75 mln amortyzatorów. KYB posiada największą na świecie fabrykę amortyzatorów (Gifu, Japonia), o produktywności ponad 50 mln. Sztuk. Wysoki stopień automatyzacji pozwala na zmianę tworzonego typu amortyzatora w ciągu 15 sekund. KYB Corporation jest notowana na tokijskiej giełdzie papierów wartościowych i eksportuje swoje wyroby do ponad 100 krajów na całym świecie. Siedziba KYB Europe zlokalizowana jest w Monachium. Obsługa rynku europejskiego, afrykańskiego i Bliskiego Wschodu wykonywana jest za pośrednictwem 10 oddziałów regionalnych. KYB jest jednym z największych światowych producentów amortyzatorów na pierwszy montaż OE, a niemało pojazdów opuszczających linie produkcyjne na całym świecie ma amortyzatory KYB jako oryginalne wyposażenie. Amortyzatory KYB asygnowane na rynek części zamiennych wytwarzane są w tych samych fabrykach i z użyciem tej samej technologii co na oryginalne wyposażenie. Lata doświadczeń pomogły KYB stać się liderem w przemyśle nie tylko w tworzeniu amortyzatorów ale także zintegrowanych systemów sterowania pojazdem, a także w produkcji i rozwoju modułów zawieszenia. Jest to rozpoznawalne poprzez firmowe hasło reklamowe ‘Our Precision, Your Advantage’.