- Strona zabudowy: oś przednia, z lewej
- rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie gazu
- System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
- wariant amortyzatora: Amortyzator teleskopowy
- parzyste numery artykułów: 3348049
Amortyzator to kluczowy komponent konstrukcji zawieszenia w praktycznie każdym samochodzie. Ma za zadanie tłumić drgania, stabilizować tor jazdy i utrzymywać sprężyny we właściwej pozycji. To dzięki niemu koło zachowuje stały kontakt z nawierzchnią. Przez stosowne tłumienie wbicia i wybicia, amortyzator rozkłada ciężar masy resorowanej na koła naszego samochodu. Amortyzatory i sprężyny resorują nadwozie pojazdu w każdych warunkach żeby uzyskać realnie jak najkorzystniejszą przyczepność do nawierzchni z jednoczesnym zachowaniem komfortu podróży. By temu sprostać, inżynierowie niemało lat temu opracowali dwa typy amortyzatorów: miękkie i twarde (sportowe). Miękkie, przenoszą mniej drgań z masy nieresorowanej na resorowaną i zapewniają lepszy komfort podróży, co niestety, przekłada się na gorsze prowadzenie pojazdu w zakręcie. W związku z tym, aby poprawić przyczepność kół, w niektórych samochodach np. Sportowych, stosuje się amortyzatory twarde, które gwarantują mniejsze przechyły karoserii, ale przy niestety zmniejszonej amortyzacji nierówności. Amortyzator olejowy: To pierwszy typ opisywanego elementu, czyli wariant cylindra wypełnionego szczelnie olejem hydraulicznym. W jego wnętrzu umieszcza się tłok, który dzieli przestrzeń na dwie osobne komory oraz zawory dzięki którym olej ma możliwość przepływania pomiędzy nimi, i to one decydują o prędkości pracy tłoka. Adekwatnie przypasowany zawór zapewnia zróżnicowanie siły tłumienia w czasie ściskania i rozciągania. Niewątpliwą zaletą amortyzatorów olejowych jest ich stosunkowo prosta regeneracja i miękka charakterystyka pracy. Do wad należy zaliczyć sporą masę i dość wolną reakcję w czasie przejazdu po nierównościach. Amortyzator olejowo – gazowy: Budową przypomina amortyzator olejowy, jednak gromadzi w sobie gaz, a skrupulatniej azot oraz olej hydrauliczny. W takiej konfiguracji olej ściskany jest dopiero w chwili szerokiego wychyłu karoserii. Kiedy pokonujemy nierówności pracuje sam gaz, a to lepszą trakcję. Amortyzator olejowo – gazowy ma niższą masę i proponuje możliwość działania nowoczesnego. Niestety jego regeneracja nie jest możliwa. Warto wiedzieć, iż amortyzatory posiadają także obfity wpływ na poprawność działania elektronicznych systemów wspomagających jazdę, takich jak np. ABS czy ESP. W momencie kiedy amortyzator jest uszkodzony i koło niewłaściwie odrywa się od jezdni, to może spowodować przesył błędnych sygnałów wejściowych do sterownika. Czego efektem w awaryjnej sytuacji będzie dłuższa droga hamowania i nie otrzymanie stosownej pomocy w chwili poślizgu. Amortyzator to element, który ulega naturalnemu zużyciu. Ma bezpośredni wpływ na komfort i bezpieczeństwo podróży, i o tym nie wolno zapominać. Nie należy ignorować pierwszych sygnałów świadczących o jego wypracowaniu, ponieważ skutki zaniedbania mogą być tragiczne. Części zamiennych nie brakuje, warto wybrać sprawdzony produkt, choćby jeśli będzie nieco droższy. W naszej ofercie posiadamy szeroką gamę amortyzatorów obu typów, w przeróżnych przedziałach cenowych. Wynajdziecie u nas Państwo takich producentów jak: KYB, Monroe, Starline, Sachs czy Optimal.
O marce Kayaba amortyzatoryKYB jest największym w Japonii producentem hydrauliki siłowej, a także jednym z wiodących na świecie dostawców amortyzatorów dla przemysłu motoryzacyjnego na pierwszy montaż (OE). Każdego tygodnia na całym świecie powstaje ponad milion amortyzatorów KYB. KYB posiada największą na świecie fabrykę produkującą amortyzatory zlokalizowaną w Gifu (Japonia). Na terenie Europy znajdują się 3 fabryki KYB produkujące amortyzatory na oryginalne wyposażenie, a także na rynek części zamiennych oraz innowacyjna fabryka sprężyn zawieszenia. Ponad 4, 5 miliony referencji dostępnych na magazynie KYB jest dystrybuowane poprzez 10 oddziałów w Europie, zapewniając najwyższą światową jakość artykułu i obsługi klienta i wsparcie technologiczne. Od prawie stu lat, KYB prowadzi prace badawczo – rozwojowe oraz wdraża nowoczesne technologie hydrauliczne w przemyśle lotniczym, kolejowym, okrętowym i motoryzacyjnym. KYB jest wiodącym japońskim producentem hydrauliki siłowej. Całkowity przychód koncernu KYB Corporation, zatrudniającego ponad 15, 000 pracowników przekracza 3, 8 miliarda USD (dolarów amerykańskich), z czego 60% pochodzi ze sprzedaży amortyzatorów do samochodów. Roczna zdolność produkcyjna 15 fabryk KYB zlokalizowanych w Azji, Europie, a także Ameryce Północnej i Południowej przekracza 75 mln amortyzatorów. KYB posiada największą na świecie fabrykę amortyzatorów (Gifu, Japonia), o sprawności ponad 50 mln. Sztuk. Wysoki stopień automatyzacji zezwala na zmianę wykonanego typu amortyzatora w ciągu 15 sekund. KYB Corporation jest notowana na tokijskiej giełdzie papierów wartościowych i eksportuje swoje wyroby do ponad 100 krajów na całym świecie. Siedziba KYB Europe zlokalizowana jest w Monachium. Obsługa rynku europejskiego, afrykańskiego i Bliskiego Wschodu realizowana jest za pośrednictwem 10 oddziałów regionalnych. KYB jest jednym z największych światowych producentów amortyzatorów na pierwszy montaż OE, a niemało pojazdów opuszczających linie produkcyjne na całym świecie posiada amortyzatory KYB jako oryginalne wyposażenie. Amortyzatory KYB przeznaczone na rynek części zamiennych stworzone są w tych samych fabrykach i z użyciem tej samej technologii co na oryginalne wyposażenie. Lata doświadczeń pomogły KYB stać się liderem w przemyśle nie tylko w tworzeniu amortyzatorów ale także zintegrowanych systemów sterowania pojazdem i w wytwarzaniu i rozwoju modułów zawieszenia. Jest to rozpoznawalne poprzez firmowe hasło reklamowe ‘Our Precision, Your Advantage’.