- rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie gazu
- rodzaj amortyzatora: Amortyzator teleskopowy
- parzyste numery artykułów: N5511035G
Amortyzator to kluczowy element konstrukcji zawieszenia w praktycznie każdym samochodzie. Ma za zadanie tłumić drgania, stabilizować tor jazdy i utrzymywać sprężyny we właściwej pozycji. To dzięki niemu koło zachowuje stały kontakt z nawierzchnią. Przez trafne tłumienie wbicia i wybicia, amortyzator rozkłada ciężar masy resorowanej na koła naszego samochodu. Amortyzatory i sprężyny resorują nadwozie pojazdu w każdych warunkach żeby uzyskać możliwie jak najlepszą przyczepność do nawierzchni z jednoczesnym zachowaniem komfortu podróży. Żeby temu sprostać, inżynierowie dużo lat temu opracowali dwa typy amortyzatorów: miękkie i twarde (sportowe). Miękkie, przenoszą mniej drgań z masy nieresorowanej na resorowaną i zapewniają udoskonalony komfort podróży, co niestety, przekłada się na gorsze prowadzenie pojazdu w zakręcie. W związku z tym, aby poprawić przyczepność kół, w niektórych samochodach np. Sportowych, stosuje się amortyzatory twarde, które zapewniają mniejsze przechyły karoserii, lecz przy niestety zmniejszonej amortyzacji nierówności. Amortyzator olejowy: To pierwszy wariant opisywanego elementu, czyli rodzaj cylindra wypełnionego szczelnie olejem hydraulicznym. W jego wnętrzu umieszcza się tłok, który dzieli przestrzeń na dwie osobne komory oraz zawory dzięki którym olej ma możliwość przepływania między nimi, i to one decydują o szybkości pracy tłoka. Odpowiednio dopasowany zawór zapewnia zróżnicowanie siły tłumienia w czasie ściskania i rozciągania. Niewątpliwą zaletą amortyzatorów olejowych jest ich stosunkowo prosta regeneracja i miękka charakterystyka pracy. Do wad należy zaliczyć sporą masę i dość wolną reakcję w czasie przejazdu po nierównościach. Amortyzator olejowo – gazowy: Budową przypomina amortyzator olejowy, jednak posiada w sobie gaz, a skrupulatniej azot oraz olej hydrauliczny. W takiej konfiguracji olej ściskany jest dopiero w momencie obszernego wychyłu karoserii. Kiedy pokonujemy nierówności pracuje sam gaz, a to udoskonaloną trakcję. Amortyzator olejowo – gazowy ma niższą masę i proponuje możliwość działania nowoczesnego. Niestety jego regeneracja nie jest osiągalna. Warto wiedzieć, że amortyzatory mają także duży wpływ na poprawność działania elektronicznych systemów wspomagających jazdę, takich jak np. ABS czy ESP. W chwili kiedy amortyzator jest uszkodzony i koło niewłaściwie odrywa się od jezdni, to może spowodować przesył błędnych sygnałów wejściowych do sterownika. Czego efektem w awaryjnej sytuacji będzie dłuższa droga hamowania i nie otrzymanie adekwatnej pomocy w momencie poślizgu. Amortyzator to element, który ulega naturalnemu zużyciu. Ma bezpośredni wpływ na komfort oraz bezpieczeństwo podróży, i o tym nie wolno zapominać. Nie należy ignorować pierwszych sygnałów świadczących o jego wypracowaniu, ponieważ skutki zaniedbania mogą być tragiczne. Części zamiennych nie brakuje, warto wybrać sprawdzony towar, nawet jeśli będzie nieco droższy. W naszej ofercie posiadamy szeroką gamę amortyzatorów obu typów, w przeróżnych przedziałach cenowych. Wynajdziecie u nas Państwo takich producentów jak: KYB, Monroe, Starline, Sachs czy Optimal.
O marce NIPPARTSNippparts - wiodący dostawca części do samochodów azjatyckich. Jednym z kluczowych czynników popularności Nipparts obecnego na rynku od 30 lat są wysokiej jakości części porównywalnej do OE w dostępnej cenie.