- rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie gazu
- typ amortyzatora: Amortyzator teleskopowy
- parzyste numery artykułów: N5518011G
Amortyzator to kluczowy składnik konstrukcji zawieszenia w praktycznie każdym samochodzie. Ma za zadanie tłumić drgania, stabilizować tor jazdy i utrzymywać sprężyny we właściwej pozycji. To dzięki niemu koło zachowuje stały kontakt z nawierzchnią. Poprzez adekwatne tłumienie wbicia i wybicia, amortyzator rozkłada ciężar masy resorowanej na koła naszego samochodu. Amortyzatory i sprężyny resorują nadwozie pojazdu w każdych warunkach żeby uzyskać osiągalnie jak najlepszą przyczepność do nawierzchni z jednoczesnym zachowaniem komfortu podróży. By temu sprostać, inżynierowie sporo lat temu opracowali dwa typy amortyzatorów: miękkie i twarde (sportowe). Miękkie, przenoszą mniej drgań z masy nieresorowanej na resorowaną i zapewniają udoskonalony komfort podróży, co niestety, przekłada się na gorsze prowadzenie pojazdu w zakręcie. W związku z tym, żeby poprawić przyczepność kół, w niektórych samochodach np. Sportowych, stosuje się amortyzatory twarde, które gwarantują mniejsze przechyły karoserii, ale przy niestety zmniejszonej amortyzacji nierówności. Amortyzator olejowy: To pierwszy rodzaj opisywanego elementu, czyli wariant cylindra wypełnionego szczelnie olejem hydraulicznym. W jego wnętrzu umieszcza się tłok, który dzieli przestrzeń na dwie osobne komory, a także zawory dzięki którym olej ma możliwość przepływania między nimi, i to one decydują o szybkości pracy tłoka. Odpowiednio przypasowany zawór zapewnia zróżnicowanie siły tłumienia w czasie ściskania i rozciągania. Niewątpliwą zaletą amortyzatorów olejowych jest ich stosunkowo prosta regeneracja i miękka charakterystyka pracy. Do wad należy zaliczyć sporą masę i dość wolną reakcję w czasie przejazdu po nierównościach. Amortyzator olejowo – gazowy: Budową przypomina amortyzator olejowy, jednak zawiera w sobie gaz, a staranniej azot, a także olej hydrauliczny. W takiej konfiguracji olej ściskany jest dopiero w chwili pokaźnego wychyłu karoserii. Kiedy pokonujemy nierówności pracuje sam gaz, a to lepszą trakcję. Amortyzator olejowo – gazowy ma niższą masę i proponuje możliwość działania postępowego. Niestety jego regeneracja nie jest osiągalna. Warto wiedzieć, że amortyzatory mają także wielki wpływ na poprawność działania elektronicznych systemów wspomagających jazdę, takich jak np. ABS czy ESP. W chwili kiedy amortyzator jest uszkodzony i koło niewłaściwie odrywa się od jezdni, to może spowodować przesył błędnych sygnałów wejściowych do sterownika. Czego konsekwencją w awaryjnej sytuacji będzie dłuższa droga hamowania i nie otrzymanie odpowiedniej pomocy w chwili poślizgu. Amortyzator to element, który ulega naturalnemu zużyciu. Ma bezpośredni wpływ na komfort oraz bezpieczeństwo podróży, i o tym nie wolno zapominać. Nie należy ignorować pierwszych sygnałów świadczących o jego wypracowaniu, ponieważ skutki zaniedbania mogą być tragiczne. Części zamiennych nie brakuje, warto wybrać sprawdzony towar, choćby jeśli będzie nieco droższy. W naszej ofercie posiadamy szeroką gamę amortyzatorów obu typów, w przeróżnych przedziałach cenowych. Znajdziecie u nas Państwo takich producentów jak: KYB, Monroe, Starline, Sachs czy Optimal.
O marce NIPPARTSNippparts - wiodący dostawca części do samochodów azjatyckich. Jednym z kluczowych czynników popularności Nipparts obecnego na rynku od 30 lat są wysokiej jakości części porównywalnej do OE w dostępnej cenie.