- rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie oleju
- rodzaj amortyzatora: amortyzator podtrzymujący sprężynę
- System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
- Sposób mocowania amortyzatora: górne oko, dolne oko
- Ciężar [kg]: 3,200
- otwór Ø [mm]: 25,4
- Projekt resora: Sprężyna śrubowa
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: ze sprężyną
- Długość opakowania [cm]: 43,9
- Szerokość opakowania [cm]: 9,3
- Wysokość opakowania [cm]: 9,4
- Średnica końcówki wału [mm]: 12,4
Amortyzator to kluczowy składnik konstrukcji zawieszenia w praktycznie każdym samochodzie. Ma za zadanie tłumić drgania, stabilizować tor jazdy i utrzymywać sprężyny we właściwej pozycji. To dzięki niemu koło zachowuje stały kontakt z nawierzchnią. Przez trafne tłumienie wbicia i wybicia, amortyzator rozkłada ciężar masy resorowanej na koła naszego samochodu. Amortyzatory i sprężyny resorują nadwozie pojazdu w każdych warunkach żeby uzyskać osiągalnie jak najkorzystniejszą przyczepność do nawierzchni z jednoczesnym zachowaniem komfortu podróży. Żeby temu sprostać, inżynierowie dużo lat temu opracowali dwa typy amortyzatorów: miękkie i twarde (sportowe). Miękkie, przenoszą mniej drgań z masy nieresorowanej na resorowaną i zapewniają ulepszony komfort podróży, co niestety, przekłada się na gorsze prowadzenie pojazdu w zakręcie. W związku z tym, aby poprawić przyczepność kół, w niektórych samochodach np. Sportowych, stosuje się amortyzatory twarde, które zapewniają mniejsze przechyły karoserii, lecz przy niestety zmniejszonej amortyzacji nierówności. Amortyzator olejowy: To pierwszy wariant opisywanego elementu, czyli rodzaj cylindra wypełnionego szczelnie olejem hydraulicznym. W jego wnętrzu umieszcza się tłok, który dzieli przestrzeń na dwie osobne komory, a także zawory dzięki którym olej ma możliwość przepływania pomiędzy nimi, i to one decydują o szybkości pracy tłoka. Odpowiednio przypasowany zawór zapewnia zróżnicowanie siły tłumienia w czasie ściskania i rozciągania. Niewątpliwą zaletą amortyzatorów olejowych jest ich stosunkowo prosta regeneracja i miękka charakterystyka pracy. Do wad należy zaliczyć sporą masę i dość wolną reakcję w czasie przejazdu po nierównościach. Amortyzator olejowo – gazowy: Budową przypomina amortyzator olejowy, jednak zawiera w sobie gaz, a staranniej azot i olej hydrauliczny. W takiej konfiguracji olej ściskany jest dopiero w momencie szerokiego wychyłu karoserii. Kiedy pokonujemy nierówności pracuje sam gaz, a to udoskonaloną trakcję. Amortyzator olejowo – gazowy ma niższą masę i oferuje możliwość działania nowoczesnego. Niestety jego regeneracja nie jest osiągalna. Warto wiedzieć, iż amortyzatory mają także duży wpływ na poprawność działania elektronicznych systemów wspomagających jazdę, takich jak np. ABS czy ESP. W chwili kiedy amortyzator jest uszkodzony i koło niewłaściwie odrywa się od jezdni, to może spowodować przesył błędnych sygnałów wejściowych do sterownika. Czego wynikiem w awaryjnej sytuacji będzie dłuższa droga hamowania i nie otrzymanie odpowiedniej pomocy w momencie poślizgu. Amortyzator to element, który ulega naturalnemu zużyciu. Ma bezpośredni wpływ na komfort i bezpieczeństwo podróży, i o tym nie wolno zapominać. Nie należy ignorować pierwszych sygnałów świadczących o jego wypracowaniu, ponieważ skutki zaniedbania mogą być tragiczne. Części zamiennych nie brakuje, warto wybrać sprawdzony towar, nawet jeśli będzie nieco droższy.
O marce Monroe amortyzatoryMonroe to jedna z najistotniej znanych i cieszących się największym zaufaniem marek przemysłu motoryzacyjnego na świecie, dostarczająca kilku pokoleniom mechaników i właścicieli pojazdów postępowe rozwiązania na rynek części oryginalnych i części zamiennych - w tym amortyzatory, kolumny, a także elementy układu kierowniczego i zawieszenia. 100-letnie doświadczenie w dostarczaniu innowacyjnych produktów dla samochodów osobowych, lekkich ciężarówek, SUV-ów, autobusów, furgonetek, ciężkich aplikacji roboczych i pojazdów użytkowych, uczyniło Monroe wiodącą marką docenioną przez producentów pojazdów, profesjonale warsztaty i użytkowników na całym świecie.