Menu
Zamknij

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny LEMFÖRDER 35740 01

Drążki kierownicze

Opis

właściwości
  • Strona zabudowy: Oś przednia, z obu stron
  • Długość [mm]: 212
  • wymiar gwintu 1: M16x1,5
  • rozmiar gwintu 2: M16x1,5
  • rura Ø [mm]: 16,5
OpisZawieszenie samochody osobowe: części

Układ zawieszenia ma kluczowy wpływ na komfort i bezpieczeństwo prowadzenia samochodu. Podstawowym jego elementem jest wahacz, który odpowiedzialny jest za łączenie piasty koła (zwrotnicy) z nadwoziem samochodu. W zależności od typu wahacza, jego nierozłącznymi elementami mogą być także sworznie i tuleje metalowo-gumowe. Układ zawieszenia to sieć naczyń połączonych – usterka jednego elementu natychmiast powoduje rozszerzone zużycie pozostałych, które poddane zostają dodatkowym naprężeniom. Najwięcej wstrząsów i sił przekrojowych odbierają tzw. „silentbloki", czyli tuleje metalowo-gumowe, których zadaniem jest tłumienie drgań przenoszonych z podłoża, po jakim porusza się samochód. Rolą sworznia jest z kolei umocowanie zwrotnicy do wahacza, a tym samym umożliwienie skrętu kół. To relatywnie trwały składnik zawieszenia, jednak ponadto podlegający okresowej kontroli w warsztacie. W wielu modelach samochodów tuleje, a także sworznie są niepodzielnymi częściami wahacza, czego przykładem są wahacze aluminiowe. Wahaczy może być nawet po kilka na jedno koło (wahacze górne i dolne), dlatego badanie tego obszaru wymaga szczególnej uwagi. Usterki samego wahacza objawiają się przez stuki albo niewłaściwe prowadzenie samochodu. Polegają one w głównej mierze na zmęczeniu materiału, z którego tworzony jest wahacz, wygięciu lub pęknięciu np. W wyniku nadmiernej korozji. Diagnoza wahacza, oprócz wykonania jazdy próbnej, polega z zasady na ocenie wzrokowej w celu ustalenia, czy nie występują w odniesieniu do niego opisywane zjawiska. Jeśli chodzi o objawy zużycia tulei metalowo-gumowych, mogą polegać zwykle na skrzypieniu podczas przyspieszania lub hamowania, stukaniu w trakcie jazdy po nierównej nawierzchni, przedwczesnym albo nierównomiernym zużyciu opon i wyczuwalnym luzie na kierownicy (pogorszonej precyzji prowadzenia). Choćby niepokaźny luz na tulei będzie słyszalny, a z czasem także odczuwalny poprzez użytkownika pojazdu. Największą pewność dadzą oględziny elementu, gdy uniesiemy samochód na podnośniku i możemy stwierdzić, czy nie doszło do zmęczenia albo pęknięcia gumy, z jakiej produkowana jest tuleja. Jeśli chodzi o sworzeń wahacza, ponadnormatywne zużycie tego elementu może posiadać fatalne konsekwencje dla kierującego pojazdem. W skrajnym przypadku „wybity" sworzeń może odłączyć wahacz od zwrotnicy, co uniemożliwi kierowanie pojazdem. Jednocześnie, nawet wtedy, gdy stwierdzimy jedynie przetarcie osłony gumowej sworznia, należy wymienić cały element. Dlaczego? W tego typu sytuacjach występuje szerokie prawdopodobieństwo, że uszkodzeniu uległ dodatkowo sam przegub kulowy, poprzez co istnieje niebezpieczeństwo jego rychłej awarii choćby po zamianie osłony. Gumowa osłona może dodatkowo zamknąć w swym wnętrzu zgubne dla przegubu substancje, przyspieszając procesy rdzewienia i korozji przegubu. W dodatku, dobra praca przegubu kulowego wymaga obecności substancji smarującej. Uszkodzona osłona może doprowadzić do straty substancji smarującej, która może zostać wypłukana przez wodę, wyschnąć albo zostać zanieczyszczona przez ciała obce.

O marce Lemforder

Od 1984 r. Do koncernu ZF Friedrichshafen AG należy grupa spółek, w skład której wchodzą Lemförder Metallwaren AG i Lemförder Metallwaren J. Ulderup AG & Co z siedzibą w Lemförde w północnych Niemczech. Logo z motywem sowy (oraz oryginalnie trzema drążkami poprzecznymi) prawie nie uległo zmianie od czasu powstania marki Lemförder Metallwaren-Gesellschaft mbH w 1947 roku i nadal kojarzone jest z wysoką jakością. Motyw sowy zespaja się z nazwiskiem założyciela firmy – Ulderup, ponieważ słowo „Ule" w języku dolnoniemieckim oznacza sowę. LEMFÖRDER to najpopularniejsza producent oryginalnych części układów kierowniczych i zawieszenia. LEMFÖRDER jest nie tylko zaufanym partnerem dla ponad 50 producentów pojazdów na całym świecie, lecz także liderem rozwoju innowacyjnej technice zawieszenia do samochodów osobowych, motocykli, samochodów ciężarowych oraz urządzeń rolniczych i budowlanych. Od ponad 70 lat LEMFÖRDER słynie z prekursorskiego ducha i przywiązania do szczegółów, co znajduje swój wyraz w ustanawianiu poprzez firmę najwyższych standardów w zakresie jakości komponentów układu kierowniczego i zawieszenia. Nazwa LEMFÖRDER pochodzi od miejscowości Lemförde koło Bremy, gdzie rozpoczęła ona swoją działalność, nadal opracowuje ponad 90% swoich części w na terenie Niemiec. Funkcjonując w ramach globalnej organizacji, śledzimy trendy nadające kierunek branży motoryzacyjnej i dysponujemy zakładami produkcyjnymi i inżynieryjnymi na całym świecie. Każda część, zanim trafi do sprzedaży, poddawana jest rygorystycznym testom. Jako dostawca OE dla producentów pojazdów LEMFÖRDER słynie od dziesięcioleci z produktów świetnie dobranych do konstrukcji pojazdów. Produkcja na rynek wtórny odznacza się doskonałością w obszarach projektowania, opracowywania i testowania, będącą konsekwencją prekursorskiego ducha oraz jej wieloletniego doświadczenia w dostarczaniu oryginalnego wyposażenia. LEMFÖRDER to dynamiczna producent, która zawsze stawia na innowacje. W swoich procesach wykorzystujemy najnowocześniejsze technologie,mieć pewność, że części zostały dopracowane do perfekcji pod kątem sił, materiałów, wymiarów, trwałości i funkcjonalności. Producent LEMFÖRDER osiągnęła jeszcze wyższy poziom doskonałości technicznej, wprowadzając do produkcji seryjnej na całym świecie świeże lekkie części kompozytowe. Dzięki zaimplementowanym procesom produkcyjnym części te odznaczają się najwyższą jakością i dłuższym cyklem życia, a także przywracają poziom komfortu i bezpieczeństwa, który oferował nowy pojazd. Dbamy o każdy detal, żeby osiągnąć doskonałość we wszystkim czego się podejmujemy. Przeprowadzamy testy tolerancji, których celem jest zbadanie reakcji każdego materiału. Wszystkie części testujemy pod kątem odporności na oddziaływanie rozmaitych rodzajów sił i warunków drogowych. Współpracujemy bezpośrednio z producentami pojazdów,posiadać pewność, że każda część zostanie wyśmienicie stworzona i przejdzie pomyślnie wszystkie testy. LEMFÖRDER realizuje procesy związane z opracowywaniem wyrobów we współpracy z producentami pojazdów, a ponieważ dostarczamy im oryginalne wyp, musimy wykonywać testy zgodnie z ich oczekiwaniami. Każda część spełnia oczekiwania producenta oryginalnego wyposażenia, co oznacza, że za pośrednictwem firmy LEMFÖRDER na rynek wtórny trafiają najkorzystniejsze części.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.