- Szerokość [mm]: 122,3
- Wysokość [mm]: 46,8
- Grubość [mm]: 17,5
- Styk ostrzegawczy o zużyciu: bez styku zużycia
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
- Numer WVA: 25823
- System hamulcowy: Akebono
- Długość opakowania [cm]: 12,5
- Szerokość opakowania [cm]: 8,1
- Wysokość opakowania [cm]: 8
- techniczny numer informacyjny: 25823 175 1 4
Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych części układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają zmniejszyć szybkość samochodu albo w całości go zatrzymać. Na wytrzymałość klocków ma wpływ sporo czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy zadziornie), i miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy powłoka cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się wymianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie charakterystycznego hałasu, - odczuwanie poprzez kierowcę wibracji na kierownicy w trakcie hamowania. Po zamianie klocków należy zwrócić uwagę na cykl docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej skuteczności nowo zamontowane części potrzebują choćby 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki podczas jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z znacznym obciążeniem, gwałtownych hamowań przy pokaźniejszych prędkościach, a także jazdy z zasady sportowej.
O marce KLOCKI HAMULCOWE TEXTARNiemiecka firma TEXTAR specjalizuje się w produkowaniu najwyższej jakości składników układu hamulcowego. Ponad 100 lat działalności w branży pozwoliło zbudować i umocnić swoją pozycję na rynku części zamiennych. Około 70% samochodów użytkowych zaopatrzonych w hamulce bębnowe i ponad 50% samochodów wyekwipowanych w hamulce tarczowe opuszcza linie produkcyjne z zamontowanymi elementami ciernymi TEXTAR. Klocki, tarcze, szczęki oraz bębny hamulcowe na pierwszy montaż stosują tak uznane firmy jak BMW czy Volkswagen. Na szczególną uwagę zasługują wytwarzane przez TEXTAR klocki hamulcowe EPAD, w których została zastosowana najnowocześniejsza technika cierna i jedyna w swoim rodzaju mieszanka tworzyw ciernych. Dzięki czemu felgi aluminiowe i chromowane pozostają czyste i wspaniale błyszczące poprzez szczególnie długi czas. Klocki hamulcowe TEXTAR EPAD proponują maksymalny komfort hamowania. Oznacza to mniejsze ścieranie i śladowe odgłosy. A co za tym idzie – większą radość z jazdy. Dzięki przemyślanemu ścięciu klocka czas docierania jest szczególnie krótki. Wszystkimi zaletami można się cieszyć praktycznie od razu po zamontowaniu. Producent jest częścią grupy TMD Friction posiadającą swoje zakłady produkcyjne i filie na pięciu kontynentach. Przedsiębiorstwo jest znane i cenione na całym świecie za wysoką jakość, bezpieczeństwo i maksymalny komfort hamowania. Wśród produktów TEXTAR występują także płyny hamulcowe, środki czyszczące do hamulców i profesjonalne smary.