- Szerokość 1 [mm]: 251,8
- Szerokość 2 [mm]: 210,2
- Wysokość 1 [mm]: 98,7
- Wysokość 2 [mm]: 99,0
- Grubość [mm]: 16,3
- Styk ostrzegawczy o zużyciu: przygotowany dla wskaźnika zużycia
- kierunkowa:
- Numer WVA: 22402
- System hamulcowy: Teves
- Długość opakowania [cm]: 25,8
- Szerokość opakowania [cm]: 12,8
- Wysokość opakowania [cm]: 10
- techniczny numer informacyjny: 22402 165 0 5
Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych elementów układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają zniżyć prędkość samochodu albo w pełni go zatrzymać. Na wytrzymałość klocków ma wpływ mnóstwo czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy agresywnie), oraz miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy powłoka cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się zamianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie typowego hałasu, - odczuwanie poprzez kierowcę wibracji na kierownicy podczas hamowania. Po wymianie klocków należy zwrócić uwagę na cykl docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej skuteczności nowo zamontowane części potrzebują nawet 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki podczas jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z pokaźnym obciążeniem, gwałtownych hamowań przy pokaźniejszych prędkościach i jazdy w głównej mierze sportowej.
O marce KLOCKI HAMULCOWE TEXTARNiemiecka producent TEXTAR specjalizuje się w wytwarzaniu najwyższej jakości części układu hamulcowego. Ponad 100 lat działalności w branży pozwoliło zbudować i umocnić swoją pozycję na rynku części zamiennych. Około 70% samochodów użytkowych wyposażonych w hamulce bębnowe i ponad 50% samochodów wyposażonych w hamulce tarczowe opuszcza linie produkcyjne z zamontowanymi elementami ciernymi TEXTAR. Klocki, tarcze, szczęki i bębny hamulcowe na pierwszy montaż stosują tak uwielbiane marki jak BMW czy Volkswagen. Na szczególną uwagę zasługują tworzone przez TEXTAR klocki hamulcowe EPAD, w których została zaimplementowana najnowocześniejsza technologia cierna i jedyna w swym rodzaju mieszanka tworzyw ciernych. Dzięki temu felgi aluminiowe i chromowane pozostają czyste i genialnie błyszczące poprzez wyjątkowo długi czas. Klocki hamulcowe TEXTAR EPAD oferują maksymalny komfort hamowania. Oznacza to mniejsze ścieranie i śladowe odgłosy. A co z tego wynika – większą radość z jazdy. Dzięki przemyślanemu ścięciu klocka czas docierania jest szczególnie krótki. Wszystkimi zaletami można się radować praktycznie od razu po zamontowaniu. Firma jest częścią grupy TMD Friction mającą swoje zakłady produkcyjne i filie na pięciu kontynentach. Przedsiębiorstwo jest znane i lubiane na całym świecie za wysoką jakość, bezpieczeństwo i maksymalny komfort hamowania. Wśród produktów TEXTAR występują także płyny hamulcowe, środki czyszczące do hamulców, a także mistrzowskie smary.