- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami, ze sprężyną
- ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś]: 2
- Długość złącza ostrzegawczego [mm]: 210
- Ciężar [kg]: 2,083
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z naklejaną folią
- Strona zabudowy: Oś przednia
- System hamulcowy: Ate-Teves
- Oznaczenie kontrolne: E990R-01112/054
- Długość [mm]: 156,4
- Wysokość [mm]: 74,2
- Grubość 1 [mm]: 20,3
- Grubość 2 [mm]: 19,5
- Styk ostrzegawczy o zużyciu: ze stykiem zużycia
Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych części układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają zmniejszyć szybkość samochodu albo kompletnie go zatrzymać. Na trwałość klocków ma wpływ mnóstwo czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy zadziornie),, a także miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy warstwa cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się wymianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie standardowego hałasu, - odczuwanie przez kierowcę wibracji na kierownicy podczas hamowania. Po podmianie klocków należy zwrócić uwagę na proces docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej efektywności nowo zamontowane części potrzebują nawet 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki podczas jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z pokaźnym obciążeniem, gwałtownych hamowań przy pokaźniejszych szybkościach oraz jazdy typowo sportowej.
O marce ROADHOUSERoad House jest dzisiaj działającym w skali światowej producentem części do hamulców dla przemysłu motoryzacyjnego. Jego udziałem stała się historia ciągłego ulepszania i rozwoju technologicznego, co pozwoliło im zająć miejsce wśród największych producentów klocków hamulcowych i stać się liderem produkcji na europejski rynek wtórny. Dział badań i rozwoju Roadhouse bezustannie testuje nowe prototypy materiałów ciernych w testach laboratoryjnych, drogowych i całych flot samochodowych, wyjeżdżając ponad 2 miliony kilometrów rocznie. Testy drogowe, wraz z testami AK-Master, są prowadzone w pełnym zakresie obciążeń dostępnych na hamowni, by ocenić jakość klocków hamulcowych Road House. Wszystko to wynika z dążenia do wyższej jakości i pragnienia osiągnięcia lepszych wyników, niżeli uzyskiwane poprzez oryginalne wyposażenie używane w najistotniej znanych pojazdach w Europie. Fakty: 130 milionów części zamiennych wytwarzanych w 10, zróżnicowanych fabrykach na całym świecie, wielki asortyment części zamiennych do hamulców, zarówno dla pojazdów osobowych, jak i użytkowych, 25 milionów zestawów samochodowych klocków hamulcowych wykonanych rocznie, 1, 5 milionów samochodowych tarcz hamulcowych