- Styk ostrzegawczy o zużyciu: przygotowany dla wskaźnika zużycia
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: ze sprężyną, z dodatkami
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z naklejaną folią
- Strona zabudowy: Oś przednia
- System hamulcowy: Ate-Teves
- Oznaczenie kontrolne: E190R-01022/209
- Długość [mm]: 151,5
- Wysokość [mm]: 57,5
- Grubość [mm]: 17,5
- Ciężar [kg]: 1,201
Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych części układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają ograniczyć szybkość samochodu albo kompletnie go zatrzymać. Na odporność klocków ma wpływ sporo czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy zadziornie),, a także miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy powłoka cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się wymianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie specyficznego hałasu, - odczuwanie poprzez kierowcę wibracji na kierownicy w trakcie hamowania. Po zamianie klocków należy zwrócić uwagę na cykl docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej produktywności nowo zamontowane części potrzebują choćby 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki podczas jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z wielkim obciążeniem, gwałtownych hamowań przy obszerniejszych prędkościach oraz jazdy przede wszystkim sportowej.
O marce ROADHOUSERoad House jest teraz działającym w skali światowej producentem części do hamulców dla przemysłu motoryzacyjnego. Jego udziałem stała się historia ciągłego polepszania i rozwoju technologicznego, co pozwoliło im zająć miejsce wśród największych producentów klocków hamulcowych i stać się liderem produkcji na europejski rynek wtórny. Dział badań i rozwoju Roadhouse bezustannie testuje świeże prototypy materiałów ciernych w testach laboratoryjnych, drogowych i całych flot samochodowych, wyjeżdżając ponad 2 miliony kilometrów rocznie. Testy drogowe, wraz z testami AK-Master, są prowadzone w pełnym zakresie obciążeń dostępnych na hamowni, żeby ocenić jakość klocków hamulcowych Road House. Wszystko to wynika z dążenia do wyższej jakości i pragnienia osiągnięcia lepszych wyników, niżeli uzyskiwane przez oryginalne wyposażenie wykorzystywane w najistotniej znanych pojazdach w Europie. Fakty: 130 milionów części zamiennych wytwarzanych w 10, różnorodnych fabrykach na całym świecie, obfity asortyment części zamiennych do hamulców, jednocześnie dla pojazdów osobowych, jak i użytkowych, 25 milionów zestawów samochodowych klocków hamulcowych wykonanych rocznie, 1, 5 milionów samochodowych tarcz hamulcowych