- Szerokość [mm]: 219,0
- Wysokość [mm]: 84,7
- Grubość [mm]: 19,2
- Styk ostrzegawczy o zużyciu: przygotowany dla wskaźnika zużycia
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z ciężarkami wyrównoważającymi
- Numer WVA: 25900
- System hamulcowy: Teves
- Długość opakowania [cm]: 24
- Szerokość opakowania [cm]: 12,4
- Wysokość opakowania [cm]: 12,4
- technologiczny numer informacyjny: 25900 192 0 5
Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych części układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają ograniczyć prędkość samochodu albo w całości go zatrzymać. Na odporność klocków ma wpływ sporo czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy zadziornie), i miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy powłoka cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się wymianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie typowego hałasu, - odczuwanie przez kierowcę wibracji na kierownicy w trakcie hamowania. Po podmianie klocków należy zwrócić uwagę na cykl docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej wydajności nowo zamontowane części potrzebują choćby 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki podczas jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z obfitym obciążeniem, gwałtownych hamowań przy obszerniejszych prędkościach, a także jazdy najczęściej sportowej.
O marce KLOCKI HAMULCOWE TEXTARNiemiecka marka TEXTAR specjalizuje się w produkowaniu najwyższej jakości komponentów układu hamulcowego. Ponad 100 lat działalności w branży pozwoliło zbudować i umocnić swoją pozycję na rynku części zamiennych. Około 70% samochodów użytkowych zaopatrzonych w hamulce bębnowe i ponad 50% samochodów wyekwipowanych w hamulce tarczowe opuszcza linie produkcyjne z zamontowanymi elementami ciernymi TEXTAR. Klocki, tarcze, szczęki, a także bębny hamulcowe na pierwszy montaż stosują tak lubiane marki jak BMW czy Volkswagen. Na szczególną uwagę zasługują wytwarzane przez TEXTAR klocki hamulcowe EPAD, w których została zastosowana najnowocześniejsza technologia cierna i jedyna w swym rodzaju mieszanka materiałów ciernych. Dzięki czemu felgi aluminiowe i chromowane pozostają czyste i perfekcyjnie lśniące poprzez niezwykle długi czas. Klocki hamulcowe TEXTAR EPAD proponują maksymalny komfort hamowania. Oznacza to mniejsze ścieranie i nieduże odgłosy. A co z tego wynika – obszerniejszą radość z jazdy. Dzięki przemyślanemu ścięciu klocka czas docierania jest wyjątkowo niedługi. Wszystkimi zaletami można się cieszyć praktycznie od razu po zamontowaniu. Producent jest częścią grupy TMD Friction mającą swoje zakłady produkcyjne i filie na pięciu kontynentach. Przedsiębiorstwo jest znane i cenione na całym świecie za wysoką jakość, bezpieczeństwo i maksymalny komfort hamowania. Wśród produktów TEXTAR występują także płyny hamulcowe, środki czyszczące do hamulców, a także profesjonalne smary.