- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami, ze sprężyną
- Ciężar [kg]: 1,852
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z naklejaną folią, ze śrubami
- Strona zabudowy: Oś przednia
- System hamulcowy: Girling
- Oznaczenie kontrolne: E990R-01704/046
- Długość [mm]: 124
- Wysokość [mm]: 64,9
- Grubość [mm]: 20
- Styk ostrzegawczy o zużyciu: ze stykiem zużycia
- ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś]: 2
Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych składników układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają obniżyć szybkość samochodu albo kompletnie go zatrzymać. Na wytrzymałość klocków ma wpływ dużo czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy zadziornie), i miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy powłoka cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się wymianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie standardowego hałasu, - odczuwanie poprzez kierowcę wibracji na kierownicy w trakcie hamowania. Po zamianie klocków należy zwrócić uwagę na cykl docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej skuteczności nowo zamontowane części potrzebują nawet 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki w trakcie jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z wielkim obciążeniem, gwałtownych hamowań przy większych prędkościach i jazdy zwykle sportowej.
O marce ROADHOUSERoad House jest teraz działającym w skali światowej producentem części do hamulców dla przemysłu motoryzacyjnego. Jego udziałem stała się historia ciągłego ulepszania i rozwoju technicznego, co pozwoliło im zająć miejsce wśród największych producentów klocków hamulcowych i stać się liderem produkcji na europejski rynek wtórny. Dział badań i rozwoju Roadhouse bezustannie testuje nowe prototypy tworzyw ciernych w testach laboratoryjnych, drogowych i całych flot samochodowych, wyjeżdżając ponad 2 miliony kilometrów rocznie. Testy drogowe, wraz z testami AK-Master, są prowadzone w pełnym zakresie obciążeń dostępnych na hamowni, żeby ocenić jakość klocków hamulcowych Road House. Wszystko to wynika z dążenia do wyższej jakości i pragnienia osiągnięcia lepszych wyników, niż uzyskiwane przez oryginalne wyposażenie użytkowane w najistotniej znanych pojazdach w Europie. Fakty: 130 milionów części zamiennych wytwarzanych w 10, przeróżnych fabrykach na całym świecie, spory asortyment części zamiennych do hamulców, jednocześnie dla pojazdów osobowych, jak i użytkowych, 25 milionów zestawów samochodowych klocków hamulcowych wytworzonych rocznie, 1, 5 milionów samochodowych tarcz hamulcowych