- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami, ze sprężyną
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z naklejaną folią
- Strona zabudowy: Oś przednia
- System hamulcowy: Ate-Teves
- Oznaczenie kontrolne: E190R-01022/051
- Długość 1 [mm]: 140,2
- Długość 2 [mm]: 141,4
- Wysokość [mm]: 47,5
- Grubość [mm]: 17
- Ciężar [kg]: 1,252
Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych komponentów układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają ograniczyć szybkość samochodu albo w pełni go zatrzymać. Na trwałość klocków ma wpływ dużo czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy zadziornie), oraz miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy warstwa cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się zamianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie charakterystycznego hałasu, - odczuwanie poprzez kierowcę wibracji na kierownicy w trakcie hamowania. Po podmianie klocków należy zwrócić uwagę na cykl docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej sprawności nowo zamontowane części potrzebują nawet 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki w trakcie jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z pokaźnym obciążeniem, gwałtownych hamowań przy obszerniejszych szybkościach i jazdy na ogół sportowej.
O marce ROADHOUSERoad House jest dzisiaj działającym w skali światowej producentem części do hamulców dla przemysłu motoryzacyjnego. Jego udziałem stała się historia ciągłego polepszania i rozwoju technicznego, co pozwoliło im zająć miejsce wśród największych producentów klocków hamulcowych i stać się liderem produkcji na europejski rynek wtórny. Dział badań i rozwoju Roadhouse nieprzerwanie testuje świeże prototypy tworzyw ciernych w testach laboratoryjnych, drogowych i całych flot samochodowych, wyjeżdżając ponad 2 miliony kilometrów rocznie. Testy drogowe, wraz z testami AK-Master, są prowadzone w pełnym zakresie obciążeń przystępnych na hamowni, by ocenić jakość klocków hamulcowych Road House. Wszystko to wynika z dążenia do wyższej jakości i pragnienia osiągnięcia lepszych wyników, niż uzyskiwane przez oryginalne wyposażenie użytkowane w najistotniej znanych pojazdach w Europie. Fakty: 130 milionów części zamiennych wyprodukowanych w 10, najróżniejszych fabrykach na całym świecie, szeroki asortyment części zamiennych do hamulców, zarówno dla pojazdów osobowych, jak i użytkowych, 25 milionów zestawów samochodowych klocków hamulcowych tworzonych rocznie, 1, 5 milionów samochodowych tarcz hamulcowych