- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami, ze sprężyną
- Strona zabudowy: Oś przednia
- System hamulcowy: Ate-Teves
- Oznaczenie kontrolne: E990R-01112/466
- Długość [mm]: 151,4
- Wysokość [mm]: 52,5
- Grubość [mm]: 17,8
- Ciężar [kg]: 1,547
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z naklejaną folią
Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych składników układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają zmniejszyć szybkość samochodu albo kompletnie go zatrzymać. Na trwałość klocków ma wpływ dużo czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy agresywnie), oraz miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy warstwa cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się zamianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie charakterystycznego hałasu, - odczuwanie przez kierowcę wibracji na kierownicy w trakcie hamowania. Po zamianie klocków należy zwrócić uwagę na cykl docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej wydajności nowo zamontowane części potrzebują nawet 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki w trakcie jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z dużym obciążeniem, gwałtownych hamowań przy większych szybkościach oraz jazdy najczęściej sportowej.
O marce ROADHOUSERoad House jest dzisiaj działającym w skali światowej producentem części do hamulców dla przemysłu motoryzacyjnego. Jego udziałem stała się historia ciągłego ulepszania i rozwoju technologicznego, co pozwoliło im zająć miejsce wśród największych producentów klocków hamulcowych i stać się liderem produkcji na europejski rynek wtórny. Dział badań i rozwoju Roadhouse nieustannie testuje nowe prototypy materiałów ciernych w testach laboratoryjnych, drogowych i całych flot samochodowych, wyjeżdżając ponad 2 miliony kilometrów rocznie. Testy drogowe, wraz z testami AK-Master, są prowadzone w pełnym zakresie obciążeń przystępnych na hamowni, żeby ocenić jakość klocków hamulcowych Road House. Wszystko to wynika z dążenia do wyższej jakości i pragnienia osiągnięcia ulepszonych wyników, niżeli uzyskiwane poprzez oryginalne wyposażenie wykorzystywane w najmocniej znanych pojazdach w Europie. Fakty: 130 milionów części zamiennych wytwarzanych w 10, różnych fabrykach na całym świecie, pokaźny asortyment części zamiennych do hamulców, jednocześnie dla pojazdów osobowych, jak i użytkowych, 25 milionów zestawów samochodowych klocków hamulcowych stworzonych rocznie, 1, 5 milionów samochodowych tarcz hamulcowych