- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubami, z naklejaną folią
- Strona zabudowy: Oś tylna
- System hamulcowy: Bosch
- Oznaczenie kontrolne: E990R-01707/023
- Długość [mm]: 101,8
- Wysokość [mm]: 47,1
- Grubość [mm]: 17,3
- Ciężar [kg]: 1,142
Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych części układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają obniżyć szybkość samochodu albo w całości go zatrzymać. Na wytrzymałość klocków ma wpływ sporo czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy zadziornie),, a także miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy warstwa cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się zamianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie charakterystycznego hałasu, - odczuwanie poprzez kierowcę wibracji na kierownicy w trakcie hamowania. Po wymianie klocków należy zwrócić uwagę na proces docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej produktywności nowo zamontowane części potrzebują choćby 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki podczas jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z znacznym obciążeniem, gwałtownych hamowań przy pokaźniejszych prędkościach, a także jazdy najczęściej sportowej.
O marce ROADHOUSERoad House jest teraz działającym w skali światowej producentem części do hamulców dla przemysłu motoryzacyjnego. Jego udziałem stała się historia ciągłego polepszania i rozwoju technicznego, co pozwoliło im zająć miejsce wśród największych producentów klocków hamulcowych i stać się liderem produkcji na europejski rynek wtórny. Dział badań i rozwoju Roadhouse nieustannie testuje nowe prototypy materiałów ciernych w testach laboratoryjnych, drogowych i całych flot samochodowych, wyjeżdżając ponad 2 miliony kilometrów rocznie. Testy drogowe, wraz z testami AK-Master, są prowadzone w pełnym zakresie obciążeń dostępnych na hamowni, by ocenić jakość klocków hamulcowych Road House. Wszystko to wynika z dążenia do wyższej jakości i pragnienia osiągnięcia ulepszonych wyników, niż uzyskiwane przez oryginalne wyposażenie użytkowane w najszczególniej znanych pojazdach w Europie. Fakty: 130 milionów części zamiennych wytworzonych w 10, przeróżnych fabrykach na całym świecie, spory asortyment części zamiennych do hamulców, równocześnie dla pojazdów osobowych, jak i użytkowych, 25 milionów zestawów samochodowych klocków hamulcowych wyprodukowanych rocznie, 1, 5 milionów samochodowych tarcz hamulcowych