- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
- Strona zabudowy: Oś przednia
- System hamulcowy: Bendix
- Oznaczenie kontrolne: E190R-01022/601
- Długość [mm]: 114,9
- Wysokość [mm]: 55,4
- Grubość [mm]: 17
- Ciężar [kg]: 1,024
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z naklejaną folią
Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych elementów układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają zniżyć prędkość samochodu albo w pełni go zatrzymać. Na wytrzymałość klocków ma wpływ sporo czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy zadziornie), oraz miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy warstwa cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się podmianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie specyficznego hałasu, - odczuwanie przez kierowcę wibracji na kierownicy podczas hamowania. Po podmianie klocków należy zwrócić uwagę na cykl docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej produktywności nowo zamontowane części potrzebują choćby 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki w trakcie jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z obfitym obciążeniem, gwałtownych hamowań przy pokaźniejszych szybkościach, a także jazdy najczęściej sportowej.
O marce ROADHOUSERoad House jest dzisiaj działającym w skali światowej producentem części do hamulców dla przemysłu motoryzacyjnego. Jego udziałem stała się historia ciągłego udoskonalania i rozwoju technicznego, co pozwoliło im zająć miejsce wśród największych producentów klocków hamulcowych i stać się liderem produkcji na europejski rynek wtórny. Dział badań i rozwoju Roadhouse bezustannie testuje nowe prototypy tworzyw ciernych w testach laboratoryjnych, drogowych i całych flot samochodowych, wyjeżdżając ponad 2 miliony kilometrów rocznie. Testy drogowe, wraz z testami AK-Master, są prowadzone w pełnym zakresie obciążeń dostępnych na hamowni, żeby ocenić jakość klocków hamulcowych Road House. Wszystko to wynika z dążenia do wyższej jakości i pragnienia osiągnięcia ulepszonych wyników, niż uzyskiwane przez oryginalne wyposażenie używane w najszczególniej znanych pojazdach w Europie. Fakty: 130 milionów części zamiennych wytwarzanych w 10, przeróżnych fabrykach na całym świecie, szeroki asortyment części zamiennych do hamulców, równocześnie dla pojazdów osobowych, jak i użytkowych, 25 milionów zestawów samochodowych klocków hamulcowych wyprodukowanych rocznie, 1, 5 milionów samochodowych tarcz hamulcowych