- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z naklejaną folią, ze śrubami
- Strona zabudowy: Oś tylna
- System hamulcowy: Bosch
- Oznaczenie kontrolne: E990R-01118/1365
- Długość [mm]: 101,8
- Wysokość [mm]: 50,6
- Grubość 1 [mm]: 16,7
- Grubość 2 [mm]: 17,5
- Ciężar [kg]: 1,163
Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych części układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają ograniczyć prędkość samochodu albo w całości go zatrzymać. Na odporność klocków ma wpływ niemało czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy zadziornie), oraz miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy warstwa cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się wymianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie charakterystycznego hałasu, - odczuwanie przez kierowcę wibracji na kierownicy podczas hamowania. Po podmianie klocków należy zwrócić uwagę na proces docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej sprawności nowo zamontowane części potrzebują nawet 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki w trakcie jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z wielkim obciążeniem, gwałtownych hamowań przy obszerniejszych prędkościach, a także jazdy głównie sportowej.
O marce ROADHOUSERoad House jest dzisiaj działającym w skali światowej producentem części do hamulców dla przemysłu motoryzacyjnego. Jego udziałem stała się historia ciągłego polepszania i rozwoju technologicznego, co pozwoliło im zająć miejsce wśród największych producentów klocków hamulcowych i stać się liderem produkcji na europejski rynek wtórny. Dział badań i rozwoju Roadhouse bezustannie testuje nowe prototypy materiałów ciernych w testach laboratoryjnych, drogowych i całych flot samochodowych, wyjeżdżając ponad 2 miliony kilometrów rocznie. Testy drogowe, wraz z testami AK-Master, są prowadzone w pełnym zakresie obciążeń przystępnych na hamowni, aby ocenić jakość klocków hamulcowych Road House. Wszystko to wynika z dążenia do wyższej jakości i pragnienia osiągnięcia ulepszonych wyników, niżeli uzyskiwane przez oryginalne wyposażenie używane w najbardziej znanych pojazdach w Europie. Fakty: 130 milionów części zamiennych stworzonych w 10, rozmaitych fabrykach na całym świecie, spory asortyment części zamiennych do hamulców, równocześnie dla pojazdów osobowych, jak i użytkowych, 25 milionów zestawów samochodowych klocków hamulcowych tworzonych rocznie, 1, 5 milionów samochodowych tarcz hamulcowych