- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
- Długość złącza ostrzegawczego [mm]: 252
- Ciężar [kg]: 2,428
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z naklejaną folią, ze śrubami
- Strona zabudowy: Oś przednia
- System hamulcowy: Bosch
- Oznaczenie kontrolne: E990R-01112/1677
- Długość [mm]: 164,8
- Wysokość [mm]: 65,4
- Grubość [mm]: 18,8
- Styk ostrzegawczy o zużyciu: ze stykiem zużycia
- ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś]: 2
Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych komponentów układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają zniżyć prędkość samochodu albo w całości go zatrzymać. Na odporność klocków ma wpływ mnóstwo czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy zadziornie),, a także miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy powłoka cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się zamianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie standardowego hałasu, - odczuwanie przez kierowcę wibracji na kierownicy podczas hamowania. Po podmianie klocków należy zwrócić uwagę na cykl docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej wydajności nowo zamontowane części potrzebują nawet 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki podczas jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z obszernym obciążeniem, gwałtownych hamowań przy większych prędkościach, a także jazdy z zasady sportowej.
O marce ROADHOUSERoad House jest teraz działającym w skali światowej producentem części do hamulców dla przemysłu motoryzacyjnego. Jego udziałem stała się historia ciągłego polepszania i rozwoju technicznego, co pozwoliło im zająć miejsce wśród największych producentów klocków hamulcowych i stać się liderem produkcji na europejski rynek wtórny. Dział badań i rozwoju Roadhouse nieustannie testuje świeże prototypy tworzyw ciernych w testach laboratoryjnych, drogowych i całych flot samochodowych, wyjeżdżając ponad 2 miliony kilometrów rocznie. Testy drogowe, wraz z testami AK-Master, są prowadzone w pełnym zakresie obciążeń dostępnych na hamowni, aby ocenić jakość klocków hamulcowych Road House. Wszystko to wynika z dążenia do wyższej jakości i pragnienia osiągnięcia udoskonalonych wyników, aniżeli uzyskiwane poprzez oryginalne wyposażenie stosowane w najszczególniej znanych pojazdach w Europie. Fakty: 130 milionów części zamiennych wykonanych w 10, różnych fabrykach na całym świecie, obfity asortyment części zamiennych do hamulców, równocześnie dla pojazdów osobowych, jak i użytkowych, 25 milionów zestawów samochodowych klocków hamulcowych stworzonych rocznie, 1, 5 milionów samochodowych tarcz hamulcowych