- Szerokość [mm]: 122,6
- Wysokość 1 [mm]: 48,4
- Wysokość 2 [mm]: 53,2
- Grubość [mm]: 15,0
- Styk ostrzegawczy o zużyciu: z akustycznym czujnikiem zużycia
- liczba wskaźników zużycia okładzin [na oś]: 2
- Numer WVA: 22429
- System hamulcowy: Teves
- Długość opakowania [cm]: 12,5
- Szerokość opakowania [cm]: 8,1
- Wysokość opakowania [cm]: 8,0
- technologiczny numer informacyjny: 22429 150 0 5
Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych elementów układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają ograniczyć szybkość samochodu albo w pełni go zatrzymać. Na solidność klocków ma wpływ mnóstwo czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy zadziornie), oraz miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy powłoka cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się wymianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie typowego hałasu, - odczuwanie poprzez kierowcę wibracji na kierownicy w trakcie hamowania. Po podmianie klocków należy zwrócić uwagę na cykl docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej produktywności nowo zamontowane części potrzebują choćby 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki w trakcie jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z pokaźnym obciążeniem, gwałtownych hamowań przy obszerniejszych szybkościach oraz jazdy najczęściej sportowej.
O marce KLOCKI HAMULCOWE TEXTARNiemiecka marka TEXTAR specjalizuje się w produkcji najwyższej jakości komponentów układu hamulcowego. Ponad 100 lat działalności w branży pozwoliło zbudować i umocnić swoją pozycję na rynku części zamiennych. Około 70% samochodów użytkowych zaopatrzonych w hamulce bębnowe i ponad 50% samochodów wyekwipowanych w hamulce tarczowe opuszcza linie produkcyjne z zamontowanymi elementami ciernymi TEXTAR. Klocki, tarcze, szczęki i bębny hamulcowe na pierwszy montaż stosują tak cenione producenta jak BMW czy Volkswagen. Na szczególną uwagę zasługują wykonane poprzez TEXTAR klocki hamulcowe EPAD, w których została zaimplementowana najnowocześniejsza technologia cierna i jedyna w swym typu mieszanka tworzyw ciernych. Dzięki czemu felgi aluminiowe i chromowane pozostają czyste i doskonale połyskujące poprzez niezwykle długi czas. Klocki hamulcowe TEXTAR EPAD oferują maksymalny komfort hamowania. Oznacza to mniejsze ścieranie i niewiele znaczące odgłosy. A co za tym idzie – obszerniejszą radość z jazdy. Dzięki przemyślanemu ścięciu klocka czas docierania jest wyjątkowo niedługi. Wszystkimi zaletami można się radować praktycznie od razu po zamontowaniu. Marka jest częścią grupy TMD Friction posiadającą swoje zakłady produkcyjne i filie na pięciu kontynentach. Przedsiębiorstwo jest znane i szanowane na całym świecie za wysoką jakość, bezpieczeństwo i maksymalny komfort hamowania. Wśród produktów TEXTAR występują także płyny hamulcowe, środki czyszczące do hamulców, a także fachowe smary.