- Styk ostrzegawczy o zużyciu: przygotowany dla wskaźnika zużycia
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z naklejaną folią, ze śrubami
- Strona zabudowy: Oś przednia
- System hamulcowy: Brembo
- Oznaczenie kontrolne: E990R-01112/1674
- Długość [mm]: 163,1
- Wysokość [mm]: 67,1
- Grubość [mm]: 20
- Ciężar [kg]: 2,87
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych elementów układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają obniżyć szybkość samochodu albo w całości go zatrzymać. Na odporność klocków ma wpływ sporo czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy agresywnie),, a także miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy warstwa cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się podmianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie charakterystycznego hałasu, - odczuwanie poprzez kierowcę wibracji na kierownicy podczas hamowania. Po wymianie klocków należy zwrócić uwagę na cykl docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej wydajności nowo zamontowane części potrzebują nawet 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki w trakcie jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z sporym obciążeniem, gwałtownych hamowań przy większych szybkościach i jazdy najczęściej sportowej.
O marce ROADHOUSERoad House jest teraz działającym w skali światowej producentem części do hamulców dla przemysłu motoryzacyjnego. Jego udziałem stała się historia ciągłego poprawiania i rozwoju technologicznego, co pozwoliło im zająć miejsce wśród największych producentów klocków hamulcowych i stać się liderem produkcji na europejski rynek wtórny. Dział badań i rozwoju Roadhouse bezustannie testuje nowe prototypy materiałów ciernych w testach laboratoryjnych, drogowych i całych flot samochodowych, wyjeżdżając ponad 2 miliony kilometrów rocznie. Testy drogowe, wraz z testami AK-Master, są prowadzone w pełnym zakresie obciążeń przystępnych na hamowni, żeby ocenić jakość klocków hamulcowych Road House. Wszystko to wynika z dążenia do wyższej jakości i pragnienia osiągnięcia lepszych wyników, niż uzyskiwane poprzez oryginalne wyposażenie użytkowane w najistotniej znanych pojazdach w Europie. Fakty: 130 milionów części zamiennych wykonanych w 10, różnych fabrykach na całym świecie, znaczny asortyment części zamiennych do hamulców, równocześnie dla pojazdów osobowych, jak i użytkowych, 25 milionów zestawów samochodowych klocków hamulcowych stworzonych rocznie, 1, 5 milionów samochodowych tarcz hamulcowych