- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubami, z naklejaną folią
- Strona zabudowy: Oś tylna
- System hamulcowy: Lucas II
- Oznaczenie kontrolne: E990R-01118/1678
- Długość [mm]: 95,2
- Wysokość [mm]: 43,2
- Grubość [mm]: 16
- Ciężar [kg]: 0,963
Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych komponentów układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają zniżyć prędkość samochodu albo kompletnie go zatrzymać. Na trwałość klocków ma wpływ niemało czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy agresywnie), oraz miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy warstwa cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się wymianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie standardowego hałasu, - odczuwanie przez kierowcę wibracji na kierownicy w trakcie hamowania. Po wymianie klocków należy zwrócić uwagę na cykl docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej sprawności nowo zamontowane części potrzebują nawet 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki podczas jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z obfitym obciążeniem, gwałtownych hamowań przy obszerniejszych prędkościach oraz jazdy z reguły sportowej.
O marce ROADHOUSERoad House jest teraz działającym w skali światowej producentem części do hamulców dla przemysłu motoryzacyjnego. Jego udziałem stała się historia ciągłego poprawiania i rozwoju technologicznego, co pozwoliło im zająć miejsce wśród największych producentów klocków hamulcowych i stać się liderem produkcji na europejski rynek wtórny. Dział badań i rozwoju Roadhouse nieprzerwanie testuje nowe prototypy tworzyw ciernych w testach laboratoryjnych, drogowych i całych flot samochodowych, wyjeżdżając ponad 2 miliony kilometrów rocznie. Testy drogowe, wraz z testami AK-Master, są prowadzone w pełnym zakresie obciążeń dostępnych na hamowni, żeby ocenić jakość klocków hamulcowych Road House. Wszystko to wynika z dążenia do wyższej jakości i pragnienia osiągnięcia udoskonalonych wyników, niżeli uzyskiwane poprzez oryginalne wyposażenie stosowane w najszczególniej znanych pojazdach w Europie. Fakty: 130 milionów części zamiennych wytworzonych w 10, zróżnicowanych fabrykach na całym świecie, znaczny asortyment części zamiennych do hamulców, jednocześnie dla pojazdów osobowych, jak i użytkowych, 25 milionów zestawów samochodowych klocków hamulcowych wyprodukowanych rocznie, 1, 5 milionów samochodowych tarcz hamulcowych