- Szerokość [mm]: 131,1
- Wysokość [mm]: 60
- Grubość [mm]: 15,5
- Styk ostrzegawczy o zużyciu: nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
- Numer WVA: 22154
- System hamulcowy: Akebono
- Długość opakowania [cm]: 12,5
- Szerokość opakowania [cm]: 8,1
- Wysokość opakowania [cm]: 8
- techniczny numer informacyjny: 22154 155 1 4
Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych komponentów układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają zmniejszyć prędkość samochodu albo w całości go zatrzymać. Na trwałość klocków ma wpływ sporo czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy agresywnie),, a także miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy powłoka cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się podmianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie typowego hałasu, - odczuwanie przez kierowcę wibracji na kierownicy w trakcie hamowania. Po wymianie klocków należy zwrócić uwagę na cykl docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej sprawności nowo zamontowane części potrzebują nawet 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki w trakcie jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z wielkim obciążeniem, gwałtownych hamowań przy większych szybkościach oraz jazdy z zasady sportowej.
O marce KLOCKI HAMULCOWE TEXTARNiemiecka marka TEXTAR specjalizuje się w wytwarzaniu najwyższej jakości komponentów układu hamulcowego. Ponad 100 lat działalności w branży pozwoliło zbudować i umocnić swoją pozycję na rynku części zamiennych. Około 70% samochodów użytkowych zaopatrzonych w hamulce bębnowe i ponad 50% samochodów zaopatrzonych w hamulce tarczowe opuszcza linie produkcyjne z zamontowanymi elementami ciernymi TEXTAR. Klocki, tarcze, szczęki i bębny hamulcowe na pierwszy montaż stosują tak lubiane producenta jak BMW czy Volkswagen. Na szczególną uwagę zasługują wytwarzane poprzez TEXTAR klocki hamulcowe EPAD, w których została zastosowana najnowocześniejsza technologia cierna i jedyna w swoim rodzaju mieszanka materiałów ciernych. Dzięki czemu felgi aluminiowe i chromowane pozostają czyste i znakomicie połyskujące poprzez wyjątkowo długi czas. Klocki hamulcowe TEXTAR EPAD proponują maksymalny komfort hamowania. Oznacza to mniejsze ścieranie i nieduże odgłosy. A co za tym idzie – obszerniejszą radość z jazdy. Dzięki przemyślanemu ścięciu klocka czas docierania jest wyjątkowo niedługi. Wszystkimi zaletami można się radować praktycznie od razu po zamontowaniu. Producent jest częścią grupy TMD Friction posiadającą swoje zakłady produkcyjne i filie na pięciu kontynentach. Przedsiębiorstwo jest znane i uznane na całym świecie za wysoką jakość, bezpieczeństwo i maksymalny komfort hamowania. Wśród produktów TEXTAR występują także płyny hamulcowe, środki czyszczące do hamulców, a także mistrzowskie smary.