- Styk ostrzegawczy o zużyciu: przygotowany dla wskaźnika zużycia
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z naklejaną folią, ze śrubami
- Strona zabudowy: Oś przednia
- System hamulcowy: Girling
- Oznaczenie kontrolne: E990R-01704/048
- Długość [mm]: 131,1
- Wysokość 1 [mm]: 69,8
- Wysokość 2 [mm]: 62,1
- Grubość [mm]: 19,5
- Ciężar [kg]: 1,717
Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych części układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają zmniejszyć szybkość samochodu albo kompletnie go zatrzymać. Na wytrzymałość klocków ma wpływ sporo czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy agresywnie),, a także miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy warstwa cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się wymianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie standardowego hałasu, - odczuwanie przez kierowcę wibracji na kierownicy podczas hamowania. Po wymianie klocków należy zwrócić uwagę na cykl docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej efektywności nowo zamontowane części potrzebują choćby 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki w trakcie jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z wielkim obciążeniem, gwałtownych hamowań przy obszerniejszych szybkościach, a także jazdy z reguły sportowej.
O marce ROADHOUSERoad House jest teraz działającym w skali światowej producentem części do hamulców dla przemysłu motoryzacyjnego. Jego udziałem stała się historia ciągłego ulepszania i rozwoju technologicznego, co pozwoliło im zająć miejsce wśród największych producentów klocków hamulcowych i stać się liderem produkcji na europejski rynek wtórny. Dział badań i rozwoju Roadhouse bezustannie testuje świeże prototypy materiałów ciernych w testach laboratoryjnych, drogowych i całych flot samochodowych, wyjeżdżając ponad 2 miliony kilometrów rocznie. Testy drogowe, wraz z testami AK-Master, są prowadzone w pełnym zakresie obciążeń przystępnych na hamowni, aby ocenić jakość klocków hamulcowych Road House. Wszystko to wynika z dążenia do wyższej jakości i pragnienia osiągnięcia lepszych wyników, niżeli uzyskiwane poprzez oryginalne wyposażenie wykorzystywane w najistotniej znanych pojazdach w Europie. Fakty: 130 milionów części zamiennych wyprodukowanych w 10, rozmaitych fabrykach na całym świecie, obszerny asortyment części zamiennych do hamulców, zarówno dla pojazdów osobowych, jak i użytkowych, 25 milionów zestawów samochodowych klocków hamulcowych tworzonych rocznie, 1, 5 milionów samochodowych tarcz hamulcowych