- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
- Ciężar [kg]: 0,892
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z naklejaną folią
- Strona zabudowy: Oś tylna
- System hamulcowy: Sumitomo
- Oznaczenie kontrolne: E990R-01118/268
- Długość [mm]: 78,8
- Wysokość [mm]: 58,9
- Grubość [mm]: 15
- Styk ostrzegawczy o zużyciu: ze stykiem zużycia
- ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś]: 2
Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych składników układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają obniżyć szybkość samochodu albo całkowicie go zatrzymać. Na solidność klocków ma wpływ sporo czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy agresywnie), oraz miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy powłoka cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się wymianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie specyficznego hałasu, - odczuwanie przez kierowcę wibracji na kierownicy w trakcie hamowania. Po podmianie klocków należy zwrócić uwagę na cykl docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej efektywności nowo zamontowane części potrzebują nawet 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki podczas jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z obszernym obciążeniem, gwałtownych hamowań przy obszerniejszych szybkościach oraz jazdy zwykle sportowej.
O marce ROADHOUSERoad House jest dzisiaj działającym w skali światowej producentem części do hamulców dla przemysłu motoryzacyjnego. Jego udziałem stała się historia ciągłego polepszania i rozwoju technologicznego, co pozwoliło im zająć miejsce wśród największych producentów klocków hamulcowych i stać się liderem produkcji na europejski rynek wtórny. Dział badań i rozwoju Roadhouse nieustannie testuje świeże prototypy tworzyw ciernych w testach laboratoryjnych, drogowych i całych flot samochodowych, wyjeżdżając ponad 2 miliony kilometrów rocznie. Testy drogowe, wraz z testami AK-Master, są prowadzone w pełnym zakresie obciążeń przystępnych na hamowni, aby ocenić jakość klocków hamulcowych Road House. Wszystko to wynika z dążenia do wyższej jakości i pragnienia osiągnięcia ulepszonych wyników, aniżeli uzyskiwane przez oryginalne wyposażenie użytkowane w najszczególniej znanych pojazdach w Europie. Fakty: 130 milionów części zamiennych wyprodukowanych w 10, najróżniejszych fabrykach na całym świecie, pokaźny asortyment części zamiennych do hamulców, równocześnie dla pojazdów osobowych, jak i użytkowych, 25 milionów zestawów samochodowych klocków hamulcowych tworzonych rocznie, 1, 5 milionów samochodowych tarcz hamulcowych