- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami, ze sprężyną
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubami, z naklejaną folią
- Strona zabudowy: Oś przednia
- System hamulcowy: Girling
- Oznaczenie kontrolne: E990R-01112/458
- Długość [mm]: 145
- Wysokość [mm]: 62,5
- Grubość [mm]: 18
- Ciężar [kg]: 1,997
Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych elementów układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają obniżyć szybkość samochodu albo w całości go zatrzymać. Na odporność klocków ma wpływ dużo czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy agresywnie),, a także miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy warstwa cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się wymianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie charakterystycznego hałasu, - odczuwanie poprzez kierowcę wibracji na kierownicy podczas hamowania. Po zamianie klocków należy zwrócić uwagę na proces docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej skuteczności nowo zamontowane części potrzebują choćby 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki podczas jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z pokaźnym obciążeniem, gwałtownych hamowań przy obszerniejszych szybkościach, a także jazdy w głównej mierze sportowej.
O marce ROADHOUSERoad House jest teraz działającym w skali światowej producentem części do hamulców dla przemysłu motoryzacyjnego. Jego udziałem stała się historia ciągłego polepszania i rozwoju technologicznego, co pozwoliło im zająć miejsce wśród największych producentów klocków hamulcowych i stać się liderem produkcji na europejski rynek wtórny. Dział badań i rozwoju Roadhouse nieustannie testuje nowe prototypy materiałów ciernych w testach laboratoryjnych, drogowych i całych flot samochodowych, wyjeżdżając ponad 2 miliony kilometrów rocznie. Testy drogowe, wraz z testami AK-Master, są prowadzone w pełnym zakresie obciążeń dostępnych na hamowni, żeby ocenić jakość klocków hamulcowych Road House. Wszystko to wynika z dążenia do wyższej jakości i pragnienia osiągnięcia udoskonalonych wyników, aniżeli uzyskiwane przez oryginalne wyposażenie użytkowane w najistotniej znanych pojazdach w Europie. Fakty: 130 milionów części zamiennych wykonanych w 10, przeróżnych fabrykach na całym świecie, duży asortyment części zamiennych do hamulców, zarówno dla pojazdów osobowych, jak i użytkowych, 25 milionów zestawów samochodowych klocków hamulcowych wytwarzanych rocznie, 1, 5 milionów samochodowych tarcz hamulcowych