- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: ze sprężyną
- Ciężar [kg]: 2,294
- Strona zabudowy: Oś przednia
- System hamulcowy: Bendix
- Długość [mm]: 166,6
- Wysokość [mm]: 62
- Grubość [mm]: 17
- Styk ostrzegawczy o zużyciu: ze stykiem zużycia
- liczba wskaźników zużycia okładzin [na oś]: 2
- Długość złącza ostrzegawczego [mm]: 155
Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych komponentów układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają zniżyć szybkość samochodu albo w pełni go zatrzymać. Na odporność klocków ma wpływ mnóstwo czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy agresywnie), oraz miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy warstwa cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się wymianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie specyficznego hałasu, - odczuwanie poprzez kierowcę wibracji na kierownicy w trakcie hamowania. Po zamianie klocków należy zwrócić uwagę na cykl docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej skuteczności nowo zamontowane części potrzebują nawet 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki podczas jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z pokaźnym obciążeniem, gwałtownych hamowań przy obszerniejszych prędkościach i jazdy w głównej mierze sportowej.
O marce ROADHOUSERoad House jest teraz działającym w skali światowej producentem części do hamulców dla przemysłu motoryzacyjnego. Jego udziałem stała się historia ciągłego poprawiania i rozwoju technologicznego, co pozwoliło im zająć miejsce wśród największych producentów klocków hamulcowych i stać się liderem produkcji na europejski rynek wtórny. Dział badań i rozwoju Roadhouse nieustannie testuje nowe prototypy tworzyw ciernych w testach laboratoryjnych, drogowych i całych flot samochodowych, wyjeżdżając ponad 2 miliony kilometrów rocznie. Testy drogowe, wraz z testami AK-Master, są prowadzone w pełnym zakresie obciążeń dostępnych na hamowni, by ocenić jakość klocków hamulcowych Road House. Wszystko to wynika z dążenia do wyższej jakości i pragnienia osiągnięcia ulepszonych wyników, niżeli uzyskiwane przez oryginalne wyposażenie wykorzystywane w najbardziej znanych pojazdach w Europie. Fakty: 130 milionów części zamiennych produkowanych w 10, różnych fabrykach na całym świecie, wielki asortyment części zamiennych do hamulców, jednocześnie dla pojazdów osobowych, jak i użytkowych, 25 milionów zestawów samochodowych klocków hamulcowych wytwarzanych rocznie, 1, 5 milionów samochodowych tarcz hamulcowych