- Styk ostrzegawczy o zużyciu: przygotowany dla wskaźnika zużycia
- Ciężar [kg]: 2,145
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami, ze sprężyną
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z naklejaną folią
- Strona zabudowy: Oś przednia
- System hamulcowy: Ate-Teves
- Oznaczenie kontrolne: E990R-01112/569
- Długość 1 [mm]: 155,1
- Długość 2 [mm]: 156,5
- Wysokość 1 [mm]: 69,7
- Wysokość 2 [mm]: 71
- Grubość [mm]: 20,3
Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych komponentów układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają ograniczyć prędkość samochodu albo całkowicie go zatrzymać. Na solidność klocków ma wpływ mnóstwo czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy zadziornie),, a także miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy powłoka cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się zamianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie typowego hałasu, - odczuwanie poprzez kierowcę wibracji na kierownicy podczas hamowania. Po zamianie klocków należy zwrócić uwagę na proces docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej wydajności nowo zamontowane części potrzebują choćby 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki podczas jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z znacznym obciążeniem, gwałtownych hamowań przy pokaźniejszych szybkościach i jazdy zwykle sportowej.
O marce ROADHOUSERoad House jest dzisiaj działającym w skali światowej producentem części do hamulców dla przemysłu motoryzacyjnego. Jego udziałem stała się historia ciągłego udoskonalania i rozwoju technologicznego, co pozwoliło im zająć miejsce wśród największych producentów klocków hamulcowych i stać się liderem produkcji na europejski rynek wtórny. Dział badań i rozwoju Roadhouse nieustannie testuje nowe prototypy materiałów ciernych w testach laboratoryjnych, drogowych i całych flot samochodowych, wyjeżdżając ponad 2 miliony kilometrów rocznie. Testy drogowe, wraz z testami AK-Master, są prowadzone w pełnym zakresie obciążeń przystępnych na hamowni, by ocenić jakość klocków hamulcowych Road House. Wszystko to wynika z dążenia do wyższej jakości i pragnienia osiągnięcia ulepszonych wyników, niżeli uzyskiwane poprzez oryginalne wyposażenie użytkowane w najszczególniej znanych pojazdach w Europie. Fakty: 130 milionów części zamiennych produkowanych w 10, różnorodnych fabrykach na całym świecie, duży asortyment części zamiennych do hamulców, równocześnie dla pojazdów osobowych, jak i użytkowych, 25 milionów zestawów samochodowych klocków hamulcowych wyprodukowanych rocznie, 1, 5 milionów samochodowych tarcz hamulcowych