- Oznaczenie kontrolne: E990R-01118/2538
- System hamulcowy: TRW
- Długość [mm]: 106,1
- Wysokość [mm]: 45,8
- Grubość [mm]: 16
- Strona zabudowy: Oś tylna
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z naklejaną folią, ze śrubami
Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych komponentów układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają ograniczyć szybkość samochodu albo całkowicie go zatrzymać. Na solidność klocków ma wpływ dużo czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy zadziornie),, a także miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy warstwa cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się wymianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie typowego hałasu, - odczuwanie przez kierowcę wibracji na kierownicy podczas hamowania. Po podmianie klocków należy zwrócić uwagę na cykl docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej skuteczności nowo zamontowane części potrzebują nawet 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki w trakcie jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z wielkim obciążeniem, gwałtownych hamowań przy większych prędkościach, a także jazdy z zasady sportowej.
O marce ROADHOUSERoad House jest dzisiaj działającym w skali światowej producentem części do hamulców dla przemysłu motoryzacyjnego. Jego udziałem stała się historia ciągłego ulepszania i rozwoju technicznego, co pozwoliło im zająć miejsce wśród największych producentów klocków hamulcowych i stać się liderem produkcji na europejski rynek wtórny. Dział badań i rozwoju Roadhouse bezustannie testuje świeże prototypy tworzyw ciernych w testach laboratoryjnych, drogowych i całych flot samochodowych, wyjeżdżając ponad 2 miliony kilometrów rocznie. Testy drogowe, wraz z testami AK-Master, są prowadzone w pełnym zakresie obciążeń dostępnych na hamowni, żeby ocenić jakość klocków hamulcowych Road House. Wszystko to wynika z dążenia do wyższej jakości i pragnienia osiągnięcia udoskonalonych wyników, niż uzyskiwane przez oryginalne wyposażenie używane w najistotniej znanych pojazdach w Europie. Fakty: 130 milionów części zamiennych produkowanych w 10, zróżnicowanych fabrykach na całym świecie, znaczny asortyment części zamiennych do hamulców, równocześnie dla pojazdów osobowych, jak i użytkowych, 25 milionów zestawów samochodowych klocków hamulcowych produkowanych rocznie, 1, 5 milionów samochodowych tarcz hamulcowych