- Oznaczenie kontrolne: E990R-01118/1362
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z naklejaną folią
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
- Strona zabudowy: Oś tylna
- Długość [mm]: 118,6
- Wysokość [mm]: 48,3
- Grubość [mm]: 15,6
- Styk ostrzegawczy o zużyciu: ze stykiem zużycia
- liczba wskaźników zużycia okładzin [na oś]: 2
- Ciężar [kg]: 1,224
Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych komponentów układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają zmniejszyć szybkość samochodu albo całkowicie go zatrzymać. Na odporność klocków ma wpływ dużo czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy agresywnie), oraz miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy warstwa cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się zamianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie typowego hałasu, - odczuwanie poprzez kierowcę wibracji na kierownicy podczas hamowania. Po podmianie klocków należy zwrócić uwagę na cykl docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej produktywności nowo zamontowane części potrzebują choćby 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki w trakcie jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z znacznym obciążeniem, gwałtownych hamowań przy pokaźniejszych szybkościach oraz jazdy z reguły sportowej.
O marce ROADHOUSERoad House jest teraz działającym w skali światowej producentem części do hamulców dla przemysłu motoryzacyjnego. Jego udziałem stała się historia ciągłego ulepszania i rozwoju technologicznego, co pozwoliło im zająć miejsce wśród największych producentów klocków hamulcowych i stać się liderem produkcji na europejski rynek wtórny. Dział badań i rozwoju Roadhouse nieustannie testuje świeże prototypy materiałów ciernych w testach laboratoryjnych, drogowych i całych flot samochodowych, wyjeżdżając ponad 2 miliony kilometrów rocznie. Testy drogowe, wraz z testami AK-Master, są prowadzone w pełnym zakresie obciążeń dostępnych na hamowni, by ocenić jakość klocków hamulcowych Road House. Wszystko to wynika z dążenia do wyższej jakości i pragnienia osiągnięcia udoskonalonych wyników, niż uzyskiwane przez oryginalne wyposażenie wykorzystywane w najbardziej znanych pojazdach w Europie. Fakty: 130 milionów części zamiennych produkowanych w 10, rozmaitych fabrykach na całym świecie, obfity asortyment części zamiennych do hamulców, zarówno dla pojazdów osobowych, jak i użytkowych, 25 milionów zestawów samochodowych klocków hamulcowych produkowanych rocznie, 1, 5 milionów samochodowych tarcz hamulcowych