- Szerokość [mm]: 114,8
- Wysokość [mm]: 91,2
- Grubość [mm]: 17,9
- Styk ostrzegawczy o zużyciu: przygotowany dla wskaźnika zużycia
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z ciężarkami wyrównoważającymi
- Numer WVA: 25028
- System hamulcowy: Brembo
- Długość opakowania [cm]: 17
- Szerokość opakowania [cm]: 12
- Wysokość opakowania [cm]: 8,3
- techniczny numer informacyjny: 25028 179 0 4
Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych części układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają zniżyć prędkość samochodu albo w pełni go zatrzymać. Na wytrzymałość klocków ma wpływ niemało czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy agresywnie), oraz miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy warstwa cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się podmianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie standardowego hałasu, - odczuwanie poprzez kierowcę wibracji na kierownicy w trakcie hamowania. Po wymianie klocków należy zwrócić uwagę na proces docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej wydajności nowo zamontowane części potrzebują nawet 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki podczas jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z dużym obciążeniem, gwałtownych hamowań przy obszerniejszych szybkościach oraz jazdy głównie sportowej.
O marce KLOCKI HAMULCOWE TEXTARNiemiecka producent TEXTAR specjalizuje się w produkowaniu najwyższej jakości części układu hamulcowego. Ponad 100 lat działalności w branży pozwoliło zbudować i umocnić swoją pozycję na rynku części zamiennych. Około 70% samochodów użytkowych wyposażonych w hamulce bębnowe i ponad 50% samochodów wyekwipowanych w hamulce tarczowe opuszcza linie produkcyjne z zamontowanymi elementami ciernymi TEXTAR. Klocki, tarcze, szczęki oraz bębny hamulcowe na pierwszy montaż stosują tak uznane marki jak BMW czy Volkswagen. Na szczególną uwagę zasługują wyprodukowane przez TEXTAR klocki hamulcowe EPAD, w których została zastosowana najnowocześniejsza technika cierna i jedyna w swoim typu mieszanka materiałów ciernych. Dzięki czemu felgi aluminiowe i chromowane pozostają czyste i nadzwyczajnie połyskujące poprzez nad wyraz długi czas. Klocki hamulcowe TEXTAR EPAD proponują maksymalny komfort hamowania. Oznacza to mniejsze ścieranie i nieduże odgłosy. A co z tego wynika – pokaźniejszą radość z jazdy. Dzięki przemyślanemu ścięciu klocka czas docierania jest wyjątkowo krótki. Wszystkimi zaletami można się radować praktycznie od razu po zamontowaniu. Firma jest częścią grupy TMD Friction mającą swoje zakłady produkcyjne i filie na pięciu kontynentach. Przedsiębiorstwo jest znane i renomowane na całym świecie za wysoką jakość, bezpieczeństwo i maksymalny komfort hamowania. Wśród produktów TEXTAR występują także płyny hamulcowe, środki czyszczące do hamulców oraz fachowe smary.