- Szerokość [mm]: 140,2
- Wysokość 1 [mm]: 40,0
- Wysokość 2 [mm]: 41,8
- Grubość [mm]: 18,0
- Styk ostrzegawczy o zużyciu: nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
- Numer WVA: 22448
- System hamulcowy: TEVES
- Długość opakowania [cm]: 15,2
- Szerokość opakowania [cm]: 8,8
- Wysokość opakowania [cm]: 8,4
- techniczny numer informacyjny: 22448 180 0 5
Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych komponentów układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają ograniczyć prędkość samochodu albo w całości go zatrzymać. Na solidność klocków ma wpływ mnóstwo czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy agresywnie), oraz miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy powłoka cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się zamianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie specyficznego hałasu, - odczuwanie przez kierowcę wibracji na kierownicy w trakcie hamowania. Po zamianie klocków należy zwrócić uwagę na cykl docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej skuteczności nowo zamontowane części potrzebują choćby 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki podczas jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z obfitym obciążeniem, gwałtownych hamowań przy pokaźniejszych szybkościach oraz jazdy z zasady sportowej.
O marce KLOCKI HAMULCOWE TEXTARNiemiecka marka TEXTAR specjalizuje się w produkowaniu najwyższej jakości elementów układu hamulcowego. Ponad 100 lat działalności w branży pozwoliło zbudować i umocnić swoją pozycję na rynku części zamiennych. Około 70% samochodów użytkowych zaopatrzonych w hamulce bębnowe i ponad 50% samochodów wyposażonych w hamulce tarczowe opuszcza linie produkcyjne z zamontowanymi elementami ciernymi TEXTAR. Klocki, tarcze, szczęki oraz bębny hamulcowe na pierwszy montaż stosują tak renomowane marki jak BMW czy Volkswagen. Na szczególną uwagę zasługują wyprodukowane poprzez TEXTAR klocki hamulcowe EPAD, w których została zastosowana najnowocześniejsza technologia cierna i jedyna w swym typu mieszanka tworzyw ciernych. Dzięki czemu felgi aluminiowe i chromowane pozostają czyste i idealnie błyszczące przez niezwykle długi czas. Klocki hamulcowe TEXTAR EPAD proponują maksymalny komfort hamowania. Oznacza to mniejsze ścieranie i niewielkie odgłosy. A co za tym idzie – pokaźniejszą radość z jazdy. Dzięki przemyślanemu ścięciu klocka czas docierania jest bardzo krótki. Wszystkimi zaletami można się cieszyć praktycznie od razu po zamontowaniu. Marka jest częścią grupy TMD Friction mającą swoje zakłady produkcyjne i filie na pięciu kontynentach. Przedsiębiorstwo jest znane i lubiane na całym świecie za wysoką jakość, bezpieczeństwo i maksymalny komfort hamowania. Wśród produktów TEXTAR występują także płyny hamulcowe, środki czyszczące do hamulców i fachowe smary.