Menu
Zamknij

Klocki hamulcowe tylne Chrysler Concorde RH

Klocki hamulcowe

Opis

Kpl. Tylnych klocków hamulcowych do samochoduChrysler Concorde 1995-2004 cena ZA KPLPoczątekWszystko zaczęło się w latach 90., gdy precyzowane były dyrektywy Komisji Europejskiej, co do wymagań stawianych producentom części hamulcowych w kwestii materiałów ściernych, ekologii, produktywności hamowania, a w szczególności określono czas ich obowiązywania.

Producent, który najwcześniej dostrzegł konieczność dobrania technice do dopiero powstających wymagań dokonywał niemal milowego kroku w stosunku do standardów obowiązujących w latach 90. Jedną z takich pierwszych marek był ROADHOUSE, należące do TRW Parts & Service Division.

Właściwie RH powstało w 2000 r. Na potrzeby nowej technologii, nieprzeciętnej wcześniej w segmencie aftermarktu. Czym tak nad wyraz RH wyprzedziło konkurętów?Podejście do nowej formuły ujęto w kilku punktach:- jakość- kompleksowość- dostępność- serwis- marketing RH wypracowało własną formułę mieszanek ciernych całkowicie pozbawionych metali ciężkich takich jak cynk, azbest itp.

Ich miejsce zajęły komponenty naturalne na bazie kauczuku, żywic fenolowych, włókien celulozy włóknin kewlaru i wolasonitu i wypełniaczy mineralnych z gatunku grafitu i innych związków. Zastosowanie tak unikalnych materiałów wymusiło użycie nowej technologii formowania i obróbki okładzin.

dzięki czemu uzyskano możliwość komponowania szerokiego spektrum mieszanek ciernych asygnowanych do mocnego samochodu, a równocześnie zgodnych z kryteriami OE. Ten rodzaj mieszanek nosi nazwę techniczną PREMIX i aktualnie poza segmentem OE stosuje je tylko kilku producentów.

Okładziny te można rozpoznać po istotnych jasnych plamkach. W praktyce inny skład będzie miał klocek do Golfa III, inny do Vectry C , a inny do Mercedesa klasy S. Jednak wszyscy użytkownicy posiadają pełną gwarancję korzystania z oryginalnego artykułu.

Jednak materiał cierny to nie wszystko. Przy tak zawansowanym procesie ich uzyskiwania, pozostałe elementy klocka hamulcowego posiadają spore znaczenie. Skrupulatnie wycięta płyta mocująca daje staranność wymiarów i w pełni płaską powierzchnię.

RH nieprzeciętnie poradziło sobie z problemem odkształceń i pęknięć pomiędzy płytą mocującą, a materiałem ciernym. Jak wiadomo wszystkie materiały z chwilą nagrzewania wykazują tendencje do odkształceń. Aby temu zapobiec należy zapewnić optymalne spoiwo na ich styku.

RH wypracowało spoiwa, które zwiększają opór na ścinanie okładziny klocków o 30%. Ma to niebagatelne znaczenie w końcowej fazie pracy klocka. Kolejny element to podkładka tłumiąca. Kompozytowy skład stali i gumy redukuje wibracje składników zawieszenia przenoszonych na klocek.

Końcowym etapem produkcji jest obróbka grzewcza tzw. Wypalanie = scorching. W zasadzie każdy wie,proces ten polega na pozbawieniu materiału ciernego gazów powstałych w procesie technologicznym co powoduje likwidację efektu „ płynięcia-poślizgu’’ podczas hamowania ( tzw.

fading ). Stosuje go prawie każdy producent, który choć trochę chce się liczyć w segmencie hamulców. Jednak większość z nich przeprowadza ten proces powierzchniowo ze względu na koszty i czas. ROADHOUSE był jednym z pierwszych na rynku, który zastosował tę metodę, lecz na „ wskroś”, co gwarantuje wydajność hamowania w całym okresie stosowania klocka.

obecnie specjaliści z RH po licznych badaniach zmodyfikowali ten proces odróbki cieplnej. Klocek hamulcowy poddawany jest pięciokrotnemu cyklowi nagrzewania w wysokiej temperaturze i jednoczesnemu naciskowi 1 tony.

Jest to najnowsza technologia w tej dziedzinie zapewniająca jeszcze lepsze atrybuty technologiczne. Jednak każda firma mająca aspirację do bycia liderem w swoim segmencie musi posiadać maksymalnie szeroką ofertę.

w sytuacji RH to na dodatek szczęki hamulcowe, a także zestawy naprawcze szczęk SUPER PRECISION KIT tzw. SPK. SPK zawierają w pakiecie szczęki, cylinderki, sprężynki montażowe, a także rozpieraki. Są one niezmiernie chwalone przez mechaników.

W 100% poprawną naprawę, a jednocześnie pozwalają zaoszczędzić niemało czasu na warsztacie. Kolejną linią występująca w ofercie RH są tarcze hamulcowe. I w tym przypadku widoczne jest specjalne podejście producenta ukierunkowane na jakość.

Dynamiczne procesy zachodzące podczas hamowania jak wysoka temperatura dochodząca do 600 poziomów C, warunki atmosferyczne i mechaniczne stawiają wysokie oczekiwania tarczom hamulcowym. Dlatego RH wykorzystuje w procesie produkcyjnym - na etapie odlewni - żeliwo modyfikowane zapewniające wysokie atrybuty pracy jak oporność na wysokie temperatury, odkształcenia i ścieranie.

jednocześnie odlewy sprawdzane są pod kontem mikrograficznej jednorodności i zgodności ze specyfikacją żeliwa. W dalszym procesie dokładna obróbka mechaniczna gwarantuje pożądane rozmiary i cechy.

W końcowym etapie tarcze poddawane są szczegółowym testom i badaniom. Na pełnowymiarowym dynamometrycznym stole pomiarowym, tarcza przechodzi program testów, który składa się z 100 cykli podwójnego wykorzystania hamulców.

Przy masie odpowiadającej pełnemu obciążeniu pojazdu i 80% szybkości maksymalnej, tarcza osiąga temperaturę 750C. Następnie ta sama tarcza zostaje poddana procedurze testu na solidność, wykonując kolejnych 50 hamowań przy szybkości początkowej 100 km/h.

Gdy po przeprowadzeniu dwóch dyno-testów tarcza nie nosi oznak zniszczenia ostatnie badania przeprowadzane są na pojeździe. Mają one za zadanie zweryfikowanie jej ścieralności i zgodności z parametrami OE.

Następnie nanoszone są: znak firmowy RH, nr katalogowy, znak handlowy odlewu oraz rodzaj certyfikatu. Dopiero tak wytwarzana i oznakowana tarcza daje gwarancję niezawodnego stosowania. W ostatnim miesiącu doszedł nowy składnik uzupełniający ofertę RH w postaci detektorów klocków hamulcowych, a całkowitą ofertę uzupełniają okładziny do pojazdów użytkowych.

elementy hamulcowe a przepisy ECE R-90 ECE R-90 to europejskie rozporządzenie obejmujące standaryzację klocków hamulcowych, które weszło w życie w Europie z dniem 31 marca 2001. Od 1 maja 2004 wszelkie części, które nie spełniają opisanych w niej norm jakości nie mogą być sprzedawane na obszarze UE.

Rozrost rynku i rozpowszechnianie zróżnicowanych marek w segmencie klocków hamulcowych spowodowało powstanie konieczności wprowadzenia szeregu przepisów kontrolujących standardy jakości części związanych z bezpieczeństwem.

Przepisy te określają jakość towarów hamujących, zwłaszcza sprawność i drogę hamowania. Narzucają konieczność wykonania szeregu testów drogowych i laboratoryjnych, i tak małych rzeczy jak sposób oznakowania czy zapakowania w pudełka.

atest jakości przyznawany jest indywidualnie dla każdego klocka hamulcowego i jest kosztownym procesem pod względem inwestycji ze strony producenta. Oczywiście przepisy zakładają pewien przedział, w jakim mogą posiadać się badane części.

Stąd także dwa produkty spełniające w/w normy będą miały różnorodną jakość. Z myślą właśnie o tych nowych przepisach powstała producent ROADHOUSE a wysokie wyniki uzyskiwane w trakcie testów stawiają ją na równi z produktami OE.

A jak to wygląda w praktyce?Otóż na rynku motoryzacyjnym pod tym względem panuje prawdziwa „wolna amerykanka” przepisy są jednak nikt ich nie egzekwuje. Poza lubianymi markami od lat obecnymi na rynku występuje cała gama brendów pochodzenia z zasady chińskiego.

Klocki takie z reguły nie noszą żadnych znaków certyfikacji lub mają podrobiony znak europejski E1 z jakimś ciągiem cyfr. Z łatwością takie produkty rozpoznać gdyż takie same ciągi znaków można odczytać na zróżnicowanych klockach.

Jest to niedopuszczalne, gdyż numer dokumentu nadawany jest indywidualnie dla każdej części. Głównie jednak z powodu niewiedzy klocki takie pakowane są w pudełka bez zabezpieczenia umożliwiającego stwierdzenie czy dokonano wcześniejszego otwarcia.

Jest to błahostka, lecz ściśle określona poprzez przepisy. ...

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Klocki hamulcowe, Klocki Hamulcowe Citroen C4/peugeot 307 17.6Mm Wva24150 Ze Srubami Szt Roadhouse
od 103 79

1 oferta

Klocki Hamulcowe Citroen C4/peugeot 307 17.6Mm Wva24150 Ze Srubami Szt Roadhouse

  • Producent ROADHOUSE 
  • EAN 8427975275677 
  • Marka pojazdu Citroen, Peugeot 
Porównaj
Klocki hamulcowe, Klocki Hamulcowe Fiat Sedici/suzuki Sx4 16Mm Wva24391 Z Czujnikiem Szt Roadhouse
od 143 56

1 oferta

Klocki Hamulcowe Fiat Sedici/suzuki Sx4 16Mm Wva24391 Z Czujnikiem Szt Roadhouse

  • Producent ROADHOUSE 
  • EAN 8427975277688 
  • Marka pojazdu Fiat, Suzuki 
Porównaj
Klocki hamulcowe, Klocki Hamulcowe Toyota Avensis/corolla 19Mm Wva23768 Z Czujnikiem Szt Roadhouse
od 136 77

1 oferta

Klocki Hamulcowe Toyota Avensis/corolla 19Mm Wva23768 Z Czujnikiem Szt Roadhouse

  • Producent ROADHOUSE 
  • EAN 8427975273901 
  • Marka pojazdu Toyota 
Porównaj
Klocki hamulcowe, Klocki Hamulcowe Bmw 3 E46/x3 E83/land Rover Range 17.2Mm Wva21487 Szt Roadhouse
od 144 53

1 oferta

Klocki Hamulcowe Bmw 3 E46/x3 E83/land Rover Range 17.2Mm Wva21487 Szt Roadhouse

  • Producent ROADHOUSE 
  • EAN 8427975268228 
  • Marka pojazdu BMW, Land Rover 
Porównaj
Klocki hamulcowe, Klocki Hamulcowe Audi A4/a6/vw Passat 20.4Mm Wva21938 Z Czujnikiem Szt Roadhouse
od 168 78

1 oferta

Klocki Hamulcowe Audi A4/a6/vw Passat 20.4Mm Wva21938 Z Czujnikiem Szt Roadhouse

  • Producent ROADHOUSE 
  • EAN 8427975271488 
  • Marka pojazdu Audi, Volkswagen 
Porównaj
Klocki hamulcowe, Klocki Hamulcowe Citroen C1/peugeot 107/toyota Aygo 17.5Mm Wva23959 Szt Roadhouse
od 120 28

1 oferta

Klocki Hamulcowe Citroen C1/peugeot 107/toyota Aygo 17.5Mm Wva23959 Szt Roadhouse

  • Producent ROADHOUSE 
  • EAN 8427975276704 
  • Marka pojazdu Citroen, Peugeot, Toyota 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.