- Szerokość [mm]: 115,6
- Wysokość [mm]: 49,5
- Grubość [mm]: 17,6
- Styk ostrzegawczy o zużyciu: z akustycznym czujnikiem zużycia
- liczba wskaźników zużycia okładzin [na oś]: 4
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
- Numer WVA: 25734
- System hamulcowy: TRW
- Długość opakowania [cm]: 12,5
- Szerokość opakowania [cm]: 8,1
- Wysokość opakowania [cm]: 8,0
- techniczny numer informacyjny: 25734 176 1 5
Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych komponentów układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają zniżyć prędkość samochodu albo całkowicie go zatrzymać. Na odporność klocków ma wpływ dużo czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy agresywnie), i miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy powłoka cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się zamianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie typowego hałasu, - odczuwanie poprzez kierowcę wibracji na kierownicy w trakcie hamowania. Po zamianie klocków należy zwrócić uwagę na cykl docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej skuteczności nowo zamontowane części potrzebują choćby 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki w trakcie jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z znacznym obciążeniem, gwałtownych hamowań przy obszerniejszych prędkościach i jazdy najczęściej sportowej.
O marce KLOCKI HAMULCOWE TEXTARNiemiecka firma TEXTAR specjalizuje się w tworzeniu najwyższej jakości elementów układu hamulcowego. Ponad 100 lat działalności w branży pozwoliło zbudować i umocnić swoją pozycję na rynku części zamiennych. Około 70% samochodów użytkowych wyekwipowanych w hamulce bębnowe i ponad 50% samochodów wyekwipowanych w hamulce tarczowe opuszcza linie produkcyjne z zamontowanymi elementami ciernymi TEXTAR. Klocki, tarcze, szczęki i bębny hamulcowe na pierwszy montaż stosują tak cenione firmy jak BMW czy Volkswagen. Na szczególną uwagę zasługują wytworzone przez TEXTAR klocki hamulcowe EPAD, w których została zastosowana najnowocześniejsza technika cierna i jedyna w swym typu mieszanka tworzyw ciernych. Dzięki temu felgi aluminiowe i chromowane pozostają czyste i nieprzeciętnie błyszczące poprzez niezwykle długi czas. Klocki hamulcowe TEXTAR EPAD oferują maksymalny komfort hamowania. Oznacza to mniejsze ścieranie i niewielkie odgłosy. A co z tego wynika – pokaźniejszą radość z jazdy. Dzięki przemyślanemu ścięciu klocka czas docierania jest nad wyraz niedługi. Wszystkimi zaletami można się cieszyć praktycznie od razu po zamontowaniu. Producent jest częścią grupy TMD Friction posiadającą swoje zakłady produkcyjne i filie na pięciu kontynentach. Przedsiębiorstwo jest znane i lubiane na całym świecie za wysoką jakość, bezpieczeństwo i maksymalny komfort hamowania. Wśród produktów TEXTAR występują także płyny hamulcowe, środki czyszczące do hamulców i profesjonalne smary.