Rozrząd silnika składający się z mechanicznego napinacza nowego rodzaju, rolki prowadzącej, a także paska rozrządu do samochoduChryslerSebring 2,4 L4 16V 1997-2002 - przejrzyj napinaczSebring 2,4 L4 16V 2003-2006 - all wartość za kplNiestety przed rozebraniem nie można stwierdzić na jakie rozwiązanie zdecydował się poprzedni właściciel- wymienił napinacz z obudową na nowy typ napinacza- wymienił samą rolkę napinaczarolka napinacza jest o 2mm większa od oryginalnej, ale w niczym to nie przeszkadzawiększy wymiar rolki napinającej nie przestawia faz rozrząduZlekceważenie terminu podmiany paska rozrządu może zakończyć się remontem kapitalnym silnika.Uwaga!Żywotność paska rozrządu określa nie tylko przebieg, ale i wiek samochodu.
Jeśli ktoś w ciągu 5 lat przejedzie zaledwie 20 000 km i tak będzie musiał wymienić przynajmniej sam pasek rozrządu.W większości przypadków pasek rozrządu wymienia się co 90 000 km, albo - jeszcze lepiej - co 60 000 km.
Dla pewności wraz z wiekiem auta warto ten okres skracać. Okres do pierwszej zamiany „kompletu rozrządu" w fabrycznie nowym aucie powinien być nieco dłuższy niżeli w silniku dziesięcioletnim, gdzie tu i ówdzie sączy się olej.
Obowiązkowo wymieniamy niezbędne elementy napędu rozrządu w wykorzystywanych samochodach świeżo nabytych, które takowej zamiany nie posiadają udokumentowanej.Rozrząd odpowiedzialny jest za przekazywanie napędu z koła pasowego wału napędowego na wałki rozrządu, które wprawiają w ruch popychacze i zawory.Jego zadaniem jest sterowanie urządzeniami w taki sposób aby doprowadzić ładunek do silnika oraz zlikwidować spaliny, jest więc jednym z najważniejszych mechanizmów znajdujących się w silniku.Rygorystycznie należy stosować się do zaleceń producenta dotyczących zamiany paska oraz osprzętu, z którym ma do czynienia pasek, choćby jeśli nie wykazuje on oznak zużycia.
Chodzi o rolkę napinacza, pompę wody jak ponadto napinacz. To ważne, bowiem awarie tych składników prowadzą typowo do zerwania paska.Praktycznie nie można sprawdzić w jakim stanie jest rozrząd, a same oględziny w warsztacie samochodowym nie zagwarantują potwierdzenia, że wszystko jest w porządku.Należy zatem progresywnać wg zaleceń producenta auta.
Nie użytkowanie się do nich może doprowadzić do poważnej awarii, a w przypadku starszych aut naprawa może być zupełnie nieopłacalna.W przypadki zakupu samochodu wykorzystywanego powinna być wykonana wymiana rozrządu, bo nikt praktycznie przed sprzedażą go nie wymienia....