Menu
Zamknij

Rozrząd pasek napinacz rolka Plymouth Voyager 2,4 16V

Kompletne rozrządy

Opis

Rozrząd silnika składający się z mechanicznego napinacza nowego typu, rolki prowadzącej, a także paska rozrządu do samochoduPlymouth Voyager / Grand Voyager 2,4 L4 16V 1997-2000cena za kplNiestety przed rozebraniem nie można stwierdzić na jakie rozwiązanie zdecydował się poprzedni właściciel- wymienił napinacz z obudową na nowy rodzaj napinacza- wymienił samą rolkę napinaczarolka napinacza jest o 2mm obszerniejsza od oryginalnej, lecz w niczym to nie przeszkadzawiększy rozmiar rolki napinającej nie przestawia faz rozrząduZlekceważenie terminu zamiany paska rozrządu może zakończyć się remontem kapitalnym silnika.Uwaga!Żywotność paska rozrządu określa nie tylko przebieg, lecz i wiek samochodu.

Jeśli ktoś w ciągu 5 lat przejedzie zaledwie 20 000 km i tak będzie musiał wymienić przynajmniej sam pasek rozrządu.W większości przypadków pasek rozrządu wymienia się co 90 000 km, albo - jeszcze lepiej - co 60 000 km.

Dla pewności wraz z wiekiem auta warto ten okres skracać. Okres do pierwszej podmiany „kompletu rozrządu" w fabrycznie nowym aucie powinien być nieco dłuższy niż w silniku dziesięcioletnim, gdzie tu i ówdzie sączy się olej.

Obowiązkowo wymieniamy niezbędne elementy napędu rozrządu w używanych samochodach świeżo nabytych, które takowej zamiany nie mają udokumentowanej.Rozrząd odpowiedzialny jest za przekazywanie napędu z koła pasowego wału napędowego na wałki rozrządu, które wprawiają w ruch popychacze i zawory.Jego zadaniem jest sterowanie urządzeniami w taki sposób aby doprowadzić ładunek do silnika i wyeliminować spaliny, jest więc jednym z najważniejszych mechanizmów znajdujących się w silniku.Rygorystycznie należy stosować się do zaleceń producenta dotyczących wymiany paska oraz osprzętu, z którym ma do czynienia pasek, nawet jeśli nie wykazuje on oznak zużycia.

Chodzi o rolkę napinacza, pompę wody jak dodatkowo napinacz. To ważne, bowiem awarie tych komponentów prowadzą z zasady do zerwania paska.Praktycznie nie można sprawdzić w jakim stanie jest rozrząd, a same oględziny w warsztacie samochodowym nie zagwarantują potwierdzenia, iż wszystko jest w porządku.Należy zatem progresywnać wg zaleceń producenta auta.

Nie stosowanie się do nich może doprowadzić do poważnej awarii, a w sytuacji starszych aut naprawa może być zupełnie nieopłacalna.W przypadki zakupu samochodu używanego powinna być tworzona zamiana rozrządu, bo nikt praktycznie przed sprzedażą go nie wymienia....

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.