W książce przedstawiono budowę i właściwości pneumatycznego koła jezdnego. Omówiono charakterystyki ogumienia w zróżnicowanych stanach statycznych i energicznych obciążeń z uwzględnieniem stanu nawierzchni. Zamieszczono opisy nowoczesnych modeli tarcia, poczynając od modelu Coulomba, na którym oparto część modeli złożonych, a skończywszy na modelu Maxwella. Zaprezentowano także znane modele tarcia (przyczepności) ogumienia samochodowego (LuGre, Wiegnera/Uffelmanna, Pacejki i model z relaksacją sił przyczepności). Omówiono zróżnicowane modele struktury ogumienia, m.in. Płaski model analityczny, przestrzenny model wieloelementowy, model powłokowy i model FE. W książce znajduje się także opis autorskiego modelu tarcia EXP koła jezdnego napędzanego, opracowanego na podstawie badań doświadczalnych. szczególnie niebanalna jest ta część pracy, gdzie przeprowadzono analizę dynamiki ruchu pojazdów wyczynowych rodzaju Top Fuel Dragster oraz przedstawiono teorię sprężystego koła jezdnego (pędu bieżnika) opracowaną poprzez Halluma, umożliwiającą zinterpretowanie zjawisk energicznych towarzyszących ruszaniu. Na zakończenie opisano historię koła jezdnego. Książka jest adresowana do studentów i pracowników naukowych zajmujący się zagadnieniami mechaniki pojazdu kołowego, a także pracowników przemysłu motoryzacyjnego.
ISBN: 9788320434347 Kod paskowy: 9788320434347 Autorzy: Andrzejewski Ryszard Kod wydawcy: 20320 Miejscowość: Warszawa ilość stron: 176 Oprawa: Miękka PKWiU: 58.11.1 Format: 14.5x20.5cm Głębokość (mm): 10 Języki: polski Grupa towarowa: Książka
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.