Podręcznik akademicki opisujący zagadnienia budowy, sposoby funkcjonowania i zastosowań głównie spotykanych przewodowych (K-Line, CAN, LIN, MOST, FlexRay) i bezprzewodowych (IEEE 802.11, HiperLAN/2, DECT, Bluetooth, GSM, GPS, GPRS) samochodowych magistrali informacji.
W opisie architektury sieci teleinformatycznych pojazdu uwzględniono model OSI i kompatybilność elektromagnetyczną. Poręczne zastosowanie samochodowych układów transmisji danych przedstawiono na przykładach stanowisk realizujących podstawowe procedury i badanie wybranych przewodowych i bezprzewodowych magistrali informacji (m.in.
komunikacja sterowników pojazdu z zewnętrznym komputerem PC oraz symulacja i identyfikacja standardowych usterek). Odbiorcy: studenci wyższych uczelni o kierunkach elektrotechnika i elektronika samochodowa, mechatronika samochodowa, a także pokrewnych, nauczyciele prowadzący zajęcia z elektrotechniki i elektroniki pojazdowej w szkołach średnich o profilu samochodowym, jak jeszcze projektanci oprogramowania do pojazdów samochodowych oraz specjaliści z zakresu tuningu pojazdów zaopatrzonych w elektroniczne układy sterujące, a także inżynierowie i technicy stacji obsługi samochodów.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.