Łazik był niewiele znaczącym wozem dowodzenia na niskim szczeblu, poza tym służył do rozpoznania. Była to maszyna półterenowa i w wojsku cieszyła się obfitym zachwytm. Takim samym uznaniem cieszyła się na rynku prywatnym osobowa „508-ka" i cała jej produkcja była stale wysprzedana naprzód, a gdy min. Piasecki (Julian, wiceminister komunikacji – przyp. J. T.) w 1936 roku ograniczył jej produkcję, popyt na nie spowodował konieczność importowania tego typu samochodu w pewnej ilości z Włoch."( ) Dyrektor technologiczny PZinż. W latach 1937–1939 inż. Jan Dąbrowski, stwierdził przed wspomnianą „Komisją " 27 listopada 1941 roku, iż „Łazik", budowany na podwoziu samochodu Polski Fiat 508 III, miał być w założeniu konstrukcją nieskomplikowaną: „coś w rodzaju czterokołowego motocykla".
seria cyklu: technologia BROŃ I UMUNDUROWANIE ISBN: 9788363324025 Kod paskowy: 9788363324025 Autorzy: Tarczyński Jan Rok wydania: 2011 Kod wydawcy: 31173 Numer kolejny tomu: 4 Miejscowość: Piekary Śląskie liczba stron: 40 Oprawa: Miękka PKWiU: 58.11.1 Format: 18.5x23.0cm Głębokość (mm): 2 Waga: 0.15 Języki: polski Grupa towarowa: Książka
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.