Menu
Zamknij

Napinacz paska rozrządu Chrysler Plymouth Prowler

Napinacze paska rozrządu

Opis

Hydrauliczny napinacz paska rozrządu do samochoduPlymouth / Chrysler Prowler 3,5 V6 1997-2002cena za 1 szt Nie tylko rolka napinacza i pompa płynu chłodzącego,ponadto siłownik ulega zużyciu. Po pewnym czasie mogą się pojawić wycieki oleju powstałe w wyniku zanieczyszczenia uszczelnienia. Nawet najmniejszy wyciek w siłowniku może posiadać niekorzystny wpływ na dalsze tłumienie drgań.Części ulegają także zużyciu roboczemu (normalne zużycie w warunkach pracy). Brak ich zamiany na czas może doprowadzić do usterki całego system i co za tym idzie remontem kapitalnym silnika.Ważnym elementem bezawaryjnej pracy jest naprężenie paska rozrządu. Naciąg musi poprzez cały okres wykorzystywania paska zapewniać połączenie bezpoślizgowe, gdyż przeskoczenie paska sprawia zmianę czasów sterowania i prowadzić może do "uderzenia" zaworów o tłok i w wyniku czego do uszkodzenia silnika. Po dłuższej eksploatacji pasek rozrządu nieznacznie się rozciąga wskutek działania siły ciągnącej wału korbowego, poprzez co rozjeżdżają się czasy sterowania rozrządem w kierunku "opóźnienia". Związane jest to z opóźnieniem ruchu wałka rozrządu względem wału korbowego. Dlatego rolki napinające najnowszej generacji posiadają "zakres regulacji", w którym samoczynnie wyrównują tego typu różnice długości. Siłownik hydrauliczny działa jak amortyzator, gdzie sprężyna dzięki tłumiącym właściwościom oleju utrzymuje pasek w ciągłym kontakcie z rolkami.. W tym przypadku siłownik hydrauliczny kontroluje siły dynamiczne paska, utrzymując tak iż jego stałe napięcie, kompensując zmiany długości wynikające z powiększalności cieplnej. Siłownik hydrauliczny składa się z obudowy (cylinder), tłoczyska, tłoku, oleju, sprężyny, zaworu jednokierunkowego oraz zawleczki zabezpieczającej.Tłoczysko może poruszać się prosto w jednym kierunku (na zewnątrz) dzięki przepływowi oleju z jednej do drugiej strony tłoka, który trafia tam przez zawór jednokierunkowy. Wysokie obciążenia dynamiczne paska są kontrolowane poprzez hydrauliczne tłumienie. Tłumienie to powstaje na skutek wymuszania przepływu oleju między tłokiem a cylindrem w chwili wciskania tłoczyska do we wnętrzu.MontażZawleczka zabezpieczająca powinna zostać usunięta tuż po konstrukcji wszystkich elementów:nowy pasek, pompa wody, rolka napinacza, a także napinacz hydrauliczny.Zainstalowany siłownik znajduje się w pozycji pionowej. Nie zachodzi, zatem ryzyko zmieszania powietrza z olejem. Montaż powinien odbywać się zgodnie z procedurami przewidzianymi poprzez producenta samochodu. Jeżeli zawleczka zostanie opatrznie usunięta w pozycji poziomej albo pozycji odchylonego napinacza, zaleca się w pozycji pionowej łagodnie wcisnąć tłoczysko i wówczas przystąpić do montażu. Po instalacji paska należy kilkukrotnie ręcznie obrócić wałem, żeby przed włączeniem silnika odseparować olej i powietrze w siłowniku....

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.