Opis:
standard OPEL/GM Diesel LL B-025 stawia dwa główne oczekiwania wobec oleju silnikowego: wysoka lepkość HTHS i bardzo niska lotność w celu drastycznego zmniejszenia zużycia oleju. MOTUL 8100 X-CESS 5W40 jest nad wyraz sugerowany do silników OPEL 2.0 i 2.2 DTI (dłuższy okres przebiegu: detektor elektroniczny).
Norma ACEA B4 wymaga wspaniałych parametry czyszczących i rozpuszczających ulepszonej lepkości odpornej na powstawanie sadzy żeby zapewnić nieprzeciętne smarowanie ostatniej generacji silników Diesla z bezpośrednim wtryskiem. (Z wyjątkiem silników VW z pompami wtryskowymi wymagającymi oleju MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40)
standard MB 229.3 jest bardziej wymagający aniżeli 229.1 jeśli chodzi o wytrzymałość na starzenie się oleju (długi okres przebiegu: czujnik elektroniczny), moc czyszczącą i rozpuszczającą (patrz ACEA B4),a także zmniejszenie zużycia oleju: 1,2% lepsze zużycie paliwa w przypadku oleju SAE 15W-40.
Klasa jakości:
- ACEA A3/B4
- API SN/CF
Specyfikacje:
- OPEL GM LL-B-025;
- MB-APPROVAL 229.5;
- PORSCHE A40;
- VW 502 00 / 505 00;
- RENAULT RN 0710 / 0700;
- GM-OPEL LL B-025 (DIESEL);
- FIAT 9.55535-H2;
- FIAT 9.55535-M2;
- FIAT 9.55535-N2;
- FIAT 9.55535-Z2;
- PSA B71 2296