ekstremalnie sportowa, bezkompromisowo bezpieczna: Nowa opona ContiSportContact 3
Jednym z podstawowych wymogów stawianych oponom do samochodów sportowych jest precyzja kierowania. Gwarantuje ona, że samochód zachowuje dobrą przyczepność na drodze podczas jazdy z sporymi prędkościami i przy realizowaniu gwałtownych manewrów, kiedy to opony poddawane są działaniu solidnych sił. Asymetryczne żebra bieżnika nowej opony ContiSportContact 3 zostały tak zaprojektowane, żeby mogły radzić sobie z tymi siłami. Na suchej drodze świeże żebra bieżnika zapewniają niezwykłe osiągi w trakcie hamowania, a także precyzję kierowania. To oznacza skrócenie drogi hamowania. Na mokrej drodze niepowtarzalna budowa kanałów bieżnika udoskonalone odprowadzanie wody, rozszerzając niepodatność na aquaplaning.
szczegóły technologiczne
Nowość:
- Asymetryczne żebra bieżnika.
- Żebra bieżnika zapewniają krótszą drogę hamowania. Podczas hamowania działają siły wzdłużne. Te siły są przenoszone poprzez żebra bieżnika, które zachowują dużą sztywność wzdłużną. Wynikiem jest krótka droga hamowania.
- Asymetria zwiększa precyzję kierowania. Podczas pokonywania zakrętów lub zmiany pasa ruchu na żebra bieżnika od strony zewnętrznej działają siły poprzeczne. Wykrzywione brzegi stabilizują poprzecznie żebra bieżnika i redukują ich deformację wynikającą z działania tych sił, rozszerzając równocześnie precyzję kierowania.
atuty:
- pokaźna precyzja kierowania.
- Skrócona droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
- idealne zabezpieczenie przed aqualaningiem.
Zasada działania systemu SSR:
W przeciwieństwie do charakterystycznych opon, zasada działania systemu SSR jest oparta na umocnionych, samonośnych bocznych ściankach. Zapobiegają one sytuacji, w której środek opony zostaje przytrzaśnięty między nawierzchnią drogi i felgą, a także uniemożliwiają zsunięcie się opony do wnętrza felgi, w sytuacji utraty ciśnienia. Umocnione ścianki boczne opon SSR pozwalają na kontynuowanie jazdy samochodem z dopuszczalną szybkością 80 km/h, poprzez maksymalnie 80 km, w zależności od stanu nawierzchni oraz wagi samochodu.