Połączenie niedługiej drogi hamowania na mokrych i suchych drogach z niskim oporem toczenia od dawna stanowiło problem dla producentów opon. Nowa ContiEcoContact 5 eliminuje tę trudność. Inżynierowie koncernu Continental dokonali bowiem przełomu technologicznego i konstrukcyjnego w zakresie wszystkich składników składowych opony. Pionierski jest: karkas, mieszanka, kontur opony i wzór bieżnika.
Opór toczenia jest rezultatem odkształceń opony jakie występują w trakcie jazdy. Konflikt pomiędzy oporem toczenia i prowadzeniem wynika z konstrukcji opony. Zastosowana mieszanka wpływa na niskie opory toczenia i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Kontur opony zwiększa osiągane przebiegi, a wzór bieżnika ulepsza charakterystykę hamowania w deszczu. Suma tych wszelkich korzyści powoduje, iż nowa opona Continental odznacza się udoskonalonymi osiągami i bardziej jednostajną charakterystyką prowadzenia.
Bezpieczna i przyjazna dla środowiska.
Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.
Połączenie wielu prekursorskich rozwiązań konstrukcyjnych sprawia, iż nowa opona letnia ContiEcoContact 5 oferuje użytkownikom niezwykle niski opór toczenia oraz bezpieczną charakterystykę jazdy. Opór toczenia został obniżony łącznie o 20%0osiągane przebiegi wydłużono o 12% a krótką drogę hamowania, z których słynęła jej poprzedniczka jeszcze skrócono. Inżynierom z Continental udało się udowodnić, że dalszy postęp w branży oponiarskiej jest osiągalny - pod warunkiem, że wszystkie części opony są starannie przypasowane do wyznaczonego celu. Opona Continental ContiEcoContact 5 łączy w sobie oszczędność bezkompromisowców, ekonomiczne zużycie paliwa i krótką drogę hamowania.
Krótsza i bezpieczniejsza droga hamowania na mokrym.
Skład mieszanki bieżnika współczesnej opony samochodowej decyduje o wielu jej własnościach. Jedną z najważniejszych jest dobra przyczepność na mokrych drogach – co głównie negatywnie wpływa na opór toczenia. Chemicy pracujący dla marki Continental byli zdeterminowani by rozwiązać ten problem. Dlatego również w letniej oponie ContiEcoContact 5 zastosowali mieszankę, która zniża opór toczenia o 5% i zarazem jeszcze bardziej skraca drogę hamowania opony. Jak tego dokonali? W wyniku wielu badań i doświadczeń uzyskali model innowacyjnych łańcuchów polimerowych, jeszcze mocniej wiążących krzemiany w związkach chemicznych. Obniża on wewnętrzny ruch chemicznych elementów mieszanki a przez to powiększa przyczepność na mokrych drogach. Dzięki czemu udało się pokaźnie zmniejszyć opór toczenia, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania wporównaniu z poprzednim modelem organicznej opony.
trafne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach
Wzór bieżnika opony ma także wpływ na opór toczenia i charakterystykę hamowania na mokrych drogach. Problem stanowi zmniejszenie deformacji bieżnika na powierzchni przylegania. By to uzyskać, inżynierowie w blokach bieżnika zastosowali cienkie lamele działające w czasie jazdy niczym wycieraczki na mokrych drogach. W trakcie kontaktu z nawierzchnią drogi błyskawicznie usuwają warstwę wody, z którą blok ma kontakt i wywołują tym samym krótką, bezpieczną drogę hamowania.
Mniejsza utrata energii przy prawidłowej charakterystyce prowadzenia.
Inżynierowie pracujący nad konstrukcją nowej ContiEcoContact 5 postawili sobie za cel zmniejszenie o co najmniej 6% oporu toczenia powstałego na skutek odkształceń. Poszukując nowych rozwiązań, skupili się na ścianie bocznej i stopce opony. Ważne było, żeby poziom bezpieczeństwa - posiadający widoczne znaczenie dla prędkich manewrów w niebezpiecznych sytuacjach - nie został obniżony. Dlatego konstruktorzy opracowali zmodyfikowany profil drutówki wytwarzany z twardszego materiału, usztywniającego oponę i zmniejszającego deformację w obrębie stopki.
Z kolei nową mieszankę wykorzystano w ścianie bocznej opony, umożliwiając tym samym zmniejszenie grubości użytego w tym miejscu materiału produkcyjnego - a dzięki czemu masy opony. Rezultatem tych działań jest powstanie prekursorskiej konstrukcji, w której poszczególne elementy znakomicie ze sobą współgrają. Opona jest bardziej rozciągliwa w części ściany bocznej, nie trwoniąc przy tym dobrej charakterystyki prowadzenia.
zalety
- Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa
- Krótsza i bezpieczna droga hamowania na mokrym
- optymalne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach
wykonana do samochodów klasy przeciętnej i kompaktowych. genialna do bezpiecznej i oszczędnej jazdy. Firma Continental proponuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o trafnych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa. Zoptymalizowane opory toczenia pozwalają zmniejszyć zużycie paliwa. Zaufanie czołowych producentów samochodów, opony zastosowane m. In. W modelach: Audi A3, BMW Series 3 i Peugeot 1007.