Menu
+Zamknij

Continental ContiEcoContact 5 205/50 R17 93 V

Opony letnie

Opis

Bezpieczna i przychylna dla środowiska: ContiEcoContact 5

Połączenie krótkiej drogi hamowania na mokrych i suchych drogach z niskim oporem toczenia od dawna stanowiło problem dla producentów opon. Nowa ContiEcoContact 5 eliminuje tę trudność. Inżynierowie koncernu Continental dokonali bowiem przełomu technologicznego i konstrukcyjnego w zakresie wszelkich elementów składowych opony. Prekursorski jest: karkas, mieszanka, kontur opony i wzór bieżnika.

Opór toczenia jest efektem odkształceń opony jakie występują w trakcie jazdy. Konflikt między oporem toczenia i prowadzeniem wynika z konstrukcji opony. Użyta mieszanka wpływa na niskie opory toczenia i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Kontur opony zwiększa osiągane przebiegi, a wzór bieżnika udoskonala charakterystykę hamowania w deszczu. Suma tych wszelkich korzyści sprawia, iż nowa opona Continental odznacza się ulepszonymi osiągami i bardziej zrównoważoną charakterystyką prowadzenia.

szczegóły technologiczne

Bezpieczna i przyjazna dla środowiska.

Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.

Połączenie wielu prekursorskich rozwiązań konstrukcyjnych sprawia, że nowa opona letnia ContiEcoContact 5 proponuje użytkownikom szczególnie niski opór toczenia i bezpieczną charakterystykę jazdy. Opór toczenia pozostał obniżony łącznie o 20%0osiągane przebiegi wydłużono o 12% a krótką drogę hamowania, z których słynęła jej poprzedniczka jeszcze skrócono. Inżynierom z Continental udało się udowodnić, iż dalszy postęp w branży oponiarskiej jest osiągalny - pod warunkiem, że wszystkie elementy opony są skrupulatnie dopasowane do wskazanego celu. Opona Continental ContiEcoContact 5 łączy w sobie oszczędność surowców, ekonomiczne zużycie paliwa i krótką drogę hamowania.

Krótsza i bezpieczniejsza droga hamowania na mokrym.

Skład mieszanki bieżnika współczesnej opony samochodowej decyduje o wielu jej własnościach. Jedną z najważniejszych jest dobra przyczepność na mokrych drogach – co zwykle negatywnie wpływa na opór toczenia. Chemicy pracujący dla producenta Continental byli zdeterminowani żeby rozwiązać ten problem. Dlatego również w letniej oponie ContiEcoContact 5 zastosowali mieszankę, która zmniejsza opór toczenia o 5% i zarazem jeszcze bardziej skraca drogę hamowania opony. Jak tego dokonali? W wyniku wielu badań i doświadczeń uzyskali model pionierskich łańcuchów polimerowych, jeszcze mocniej wiążących krzemiany w związkach chemicznych. Ogranicza on wewnętrzny ruch chemicznych elementów mieszanki a poprzez to powiększa przyczepność na mokrych drogach. Dzięki czemu udało się znacznie zniżyć opór toczenia, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania wporównaniu z poprzednim modelem ekologicznej opony.

stosowne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach

Wzór bieżnika opony ma także wpływ na opór toczenia i charakterystykę hamowania na mokrych drogach. Problem stanowi zmniejszenie deformacji bieżnika na powierzchni przylegania. By to uzyskać, inżynierowie w blokach bieżnika zastosowali cienkie lamele działające w czasie jazdy niczym wycieraczki na mokrych drogach. Podczas kontaktu z nawierzchnią drogi ekspresowo usuwają warstwę wody, z którą blok ma kontakt i wywołują tym samym krótką, bezpieczną drogę hamowania.

Mniejsza utrata energii przy prawidłowej charakterystyce prowadzenia.

Inżynierowie pracujący nad konstrukcją nowej ContiEcoContact 5 postawili sobie za cel zmniejszenie o co najmniej 6% oporu toczenia powstałego na skutek odkształceń. Poszukując nowych rozwiązań, skupili się na ścianie bocznej i stopce opony. Ważne było, żeby poziom bezpieczeństwa - posiadający widoczne znaczenie dla szybkich manewrów w niebezpiecznych sytuacjach - nie został obniżony. Dlatego konstruktorzy opracowali zmodyfikowany profil drutówki tworzony z twardszego materiału, usztywniającego oponę i obniżającego deformację w obrębie stopki.

Z kolei nową mieszankę zastosowano w ścianie bocznej opony, umożliwiając tym samym zmniejszenie grubości wykorzystanego w tym miejscu materiału produkcyjnego - a dzięki czemu masy opony. Efektem tych działań jest powstanie pionierskiej konstrukcji, w której poszczególne elementy doskonale ze sobą współgrają. Opona jest bardziej sprężysta w części ściany bocznej, nie tracąc przy tym korzystnej charakterystyki prowadzenia.

atuty

  • Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa
  • Krótsza i bezpieczna droga hamowania na mokrym
  • słuszne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach

wytwarzana do samochodów klasy średniej i kompaktowych. perfekcyjna do bezpiecznej i oszczędnej jazdy. Firma Continental proponuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o słusznych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa. Zoptymalizowane opory toczenia pozwalają zmniejszyć zużycie paliwa. Zaufanie czołowych producentów samochodów, opony użyte m. In. W modelach: Audi A3, BMW Series 3 i Peugeot 1007.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.