Połączenie krótkiej drogi hamowania na mokrych i suchych drogach z niskim oporem toczenia od dawna stanowiło problem dla producentów opon. Nowa ContiEcoContact 5 eliminuje tę trudność. Inżynierowie koncernu Continental dokonali bowiem przełomu technicznego i konstrukcyjnego w zakresie wszystkich elementów składowych opony. Nowatorski jest: karkas, mieszanka, kontur opony i wzór bieżnika.
Opór toczenia jest rezultatem odkształceń opony jakie występują w trakcie jazdy. Konflikt pomiędzy oporem toczenia i prowadzeniem wynika z konstrukcji opony. Użyta mieszanka wpływa na niskie opory toczenia i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Kontur opony rozszerza osiągane przebiegi, a wzór bieżnika ulepsza charakterystykę hamowania w deszczu. Suma tych wszystkich korzyści powoduje, że nowa opona Continental odznacza się ulepszonymi osiągami i bardziej stabilną charakterystyką prowadzenia.
Bezpieczna i przyjazna dla środowiska.
Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.
Połączenie wielu najnowocześniejszych rozwiązań konstrukcyjnych powoduje, że nowa opona letnia ContiEcoContact 5 oferuje użytkownikom niezwykle niski opór toczenia oraz bezpieczną charakterystykę jazdy. Opór toczenia pozostał obniżony łącznie o 20%0osiągane przebiegi wydłużono o 12% a krótką drogę hamowania, z których słynęła jej poprzedniczka jeszcze skrócono. Inżynierom z Continental udało się udowodnić, iż dalszy postęp w branży oponiarskiej jest realny - pod warunkiem, iż wszystkie elementy opony są starannie dopasowane do wyznaczonego celu. Opona Continental ContiEcoContact 5 łączy w sobie oszczędność ascetycznców, ekonomiczne zużycie paliwa i krótką drogę hamowania.
Krótsza i bezpieczniejsza droga hamowania na mokrym.
Skład mieszanki bieżnika współczesnej opony samochodowej decyduje o wielu jej własnościach. Jedną z najważniejszych jest dobra przyczepność na mokrych drogach – co z zasady negatywnie wpływa na opór toczenia. Chemicy pracujący dla firmy Continental byli zdeterminowani aby rozwiązać ten problem. Dlatego również w letniej oponie ContiEcoContact 5 zastosowali mieszankę, która zniża opór toczenia o 5% i zarazem jeszcze bardziej skraca drogę hamowania opony. Jak tego dokonali? W wyniku wielu badań i doświadczeń uzyskali model najnowocześniejszych łańcuchów polimerowych, jeszcze mocniej wiążących krzemiany w związkach chemicznych. Zmniejsza on wewnętrzny ruch chemicznych elementów mieszanki a przez to rozszerza przyczepność na mokrych drogach. Dzięki czemu udało się istotnie obniżyć opór toczenia, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania wporównaniu z poprzednim modelem ekologicznej opony.
adekwatne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach
Wzór bieżnika opony ma także wpływ na opór toczenia i charakterystykę hamowania na mokrych drogach. Problem stanowi zmniejszenie deformacji bieżnika na powierzchni przylegania. By to uzyskać, inżynierowie w blokach bieżnika zastosowali cienkie lamele działające w czasie jazdy niczym wycieraczki na mokrych drogach. Podczas kontaktu z nawierzchnią drogi błyskawicznie usuwają warstwę wody, z którą blok ma kontakt i wywołują tym samym krótką, bezpieczną drogę hamowania.
Mniejsza utrata energii przy prawidłowej charakterystyce prowadzenia.
Inżynierowie pracujący nad konstrukcją nowej ContiEcoContact 5 postawili sobie za cel zmniejszenie o co najmniej 6% oporu toczenia powstałego na skutek odkształceń. Poszukując nowych rozwiązań, skupili się na ścianie bocznej i stopce opony. Ważne było, by poziom bezpieczeństwa - mający widoczne znaczenie dla prędkich manewrów w niebezpiecznych sytuacjach - nie pozostał obniżony. Dlatego konstruktorzy opracowali zmieniony profil drutówki stworzony z twardszego materiału, usztywniającego oponę i zniżającego deformację w obrębie stopki.
Z kolei nową mieszankę użyto w ścianie bocznej opony, umożliwiając tym samym zmniejszenie grubości wykorzystanego w tym miejscu materiału produkcyjnego - a dzięki temu masy opony. Skutkiem tych działań jest powstanie nowatorskiej konstrukcji, w której poszczególne komponenty perfekcyjnie ze sobą współgrają. Opona jest bardziej sprężysta w części ściany bocznej, nie trwoniąc przy tym dobrej charakterystyki prowadzenia.
atuty
- Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa
- Krótsza i bezpieczna droga hamowania na mokrym
- stosowne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach
wyprodukowana do samochodów klasy średniej i kompaktowych. nadzwyczajna do bezpiecznej i oszczędnej jazdy. Firma Continental proponuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o trafnych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa. Zoptymalizowane opory toczenia pozwalają zmniejszyć zużycie paliwa. Zaufanie czołowych producentów samochodów, opony zastosowane m. In. W modelach: Audi A3, BMW Series 3 i Peugeot 1007.